مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد سالن‌های بوستان و گلستان این مرکز با ظرفیت ۷۰ صندلی از تیرماه فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

پایگاه خبری تئاتر: امیر مشهدی عباس مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره وضعیت از سرگیری فعالیت سالن‌های تئاتر کودک این مرکز بعد از تعطیلی چندماهه کرونایی گفت: ما ظرفیت‌های سالن‌های بوستان و گلستان مرکز را که در بوستان لاله واقع شده‌اند، با حفظ فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۳۰ صندلی به ۷۰ صندلی کاهش دادیم.

وی ادامه داد: قصد داریم نمایش‌های کم‌جمعیت‌مان را که دارای یک یا ۲ بازیگر هستند آماده اجرا کنیم. همچنین تجمع در سالن انتظار مجموعه سالن‌های تئاتر بوستان و گلستان را ممنوع کردیم و بلیت فروشی از جلوی در ورودی مجموعه انجام می‌شود و خانواده و کودکان بعد از استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده وارد سالن‌ها می‌شوند.

مشهدی عباس با اشاره به اینکه شکل تهویه سالن‌های بوستان و گلستان مناسبت‌ شده است، درباره زمان در نظر گرفته شده برای آغاز اجراهای عمومی در مجموعه اظهار کرد: ما از تیرماه فعالیت خود را آغاز می‌کنیم ولی به دلیل اینکه در حال شکل دادن ساز و کارهای اجراها هستیم نمی‌توانیم تاریخ دقیقی را برای از سرگیری فعالیت مشخص کنیم؛ شاید اجراها از نیمه دوم یا اواخر تیرماه آغاز شوند.

مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون درباره اینکه آیا حمایت مالی از گروه‌هایی که در شرایط فعلی در سالن‌های کانون اجرا خواهند داشت می‌شود یا نه، یادآور شد: گروه‌هایی که آماده اجرا داریم پیش از این کمک هزینه‌هایشان را گرفته‌اند زیرا اجراها یا آغاز اجرایشان به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. برای گروه‌های دیگر هم با در نظر گرفتن کمک هزینه، حمایت مالی انجام می‌شود.

وی درباره دیگر برنامه مدنظر کانون در زمینه تئاتر، تأکید کرد: ما برنامه‌های مختلفی از جمله فعال سازی مجدد تریلی کانون را برای اجرای تئاتر و نمایش انیمیشن در مناطق محروم داریم ولی به دلیل اینکه شرایط کرونایی وجود دارد و تجمع کودکان احتمال ابتلا و شیوع کرونا را بیشتر می‌کند، این برنامه را اجرایی نکرده‌ایم. انجام این فعالیت‌ها بسته به شرایط است و باید در این خصوص تصمیم‌گیری درستی انجام شود.