رییس صنف چهره‌پردازان خانه سینما، گفت: اطلاعات اعضای این انجمن مرحله به مرحله و به مرور روی سایت اختصاصی که حدود دو سال است راه‌اندازی شده، قرار می‌گیرد.

پایگاه خبری تئاتر: خانه سینما دارای ۳۲ صنف است که تنها ۱۰ صنف آن سایت و اطلاعات منتشر شده دارند. این صنوف عبارتند از: برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، منتقدان و نویسندگان سینمایی، دستیاران فیلمبردار، سازندگان فیلم کوتاه، کارگردانان، عکاسان فیلم، انیمیشن، تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلمبرداران و تدوینگران.

این امر در دنیای دیجیتال و دورانی که بیش از هر زمانی بر شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی تاکید می‌شود، آن هم در مورد صنعت پرمخاطبی چون سینما سئوالات زیادی را مطرح کرده است. در راستای این مساله و اهمیت و لزوم شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی صنوف سینمایی با عبدالله اسکندری، رییس صنف چهره پردازان خانه سینما به گفت‌وگو نشستیم.

اسکندری با اشاره به اینکه این صنف در راستای شفاف سازی و به روز بودن اطلاعات حدود دو سال است که یک سایت راه‌اندازی کرده است، اظهار داشت: آیین‌نامه و اساسنامه صنف چهره‌پردازان از اطلاعاتی است که روی سایت بارگذاری شده است اما اسکن صورت جلسه آخرین انتخابات روی سایت قرار ندارد. 

وی با معرفی محسن ملکی به‌عنوان مسئول سایت صنف چهره‌پردازان خانه سینما، ادامه داد: نام اعضای هیات مدیره همراه با عکس و سمت آن‌ها روی سایت بارگذاری شده است اما نام اعضای انجمن در حال حاضر روی سایت قرار ندارد. حدود ۱۰ روز آینده نام کل اعضای انجمن همراه با عکس و شماره عضویت آن‌ها روی سایت بارگذاری می‌شود.

به گفته اسکندری، پرداخت حق عضویت و پذیرش به صورت آنلاین امکان پذیر است. یعنی آنکه اعضا می‌توانند از طریق درگاه پرداخت آنلاین که در سایت موجود است و لینک آن در اختیارشان قرار دارد، حق عضویت خود را پرداخت کنند. رسید پرداخت نیز در همان لحظه برای مسئول سایت ایمیل می‌شود.

رییس صنف چهره پردازان خانه سینما تاکید کرد: همچنین روی کارت شناسایی اعضای انجمن کدی درج شده است که با اسکن به مشخصات اعضای انجمن لینک می‌شود. همچنین قصد داریم در مراحل بعدی تکمیل اطلاعات سایت، سال عضویت، نوع عضویت و آخرین فعالیت اعضا را بارگذاری کنیم.

اسکندری افزود: یعنی زمانی که مراجعه کنندگان سایت روی عکس اعضا کلیک می‌کنند وارد صفحه آن‌ها شده و از طریق بیوگرافی که در آنجا درج شده است با اعضا آشنا می شوند. البته این کار یک مقدار زمان می‌برد.

وی با اشاره به اینکه هر زمان اخبار جدیدی موجود باشد، سایت به روز می‌شود، گفت: در برنامه‌مان به این نکته توجه کرده‌ایم که اگر شد در زمان مشخص با تصمیم گیری شورا سایت را به روز کنیم. همچنین اخبار مهم را از طریق پیام‌رسان واتس اپ که واحد اطلاع رسانی انجمن چهره پردازان سینما محسوب می شود در اختیار اعضا قرار می‌دهیم و در صفحه انجمن در اینستاگرام نیز بارگذاری می‌کنیم. چراکه امروزه شاید کسی آنچنان به سایت مراجعه نکند. 

رییس صنف چهره پردازان خانه سینما با اشاره به اینکه این انجمن در گذشته ۳۱۶ عضو داشته است، اظهار داشت: از آنجاکه به تازگی زیرمجموعه وزارت کار شده‌ایم مقداری زمان می‌برد تا نظم جدیدی بگیریم. بنابراین فعلا تعداد اعضای فعال این انجمن مشخص نیست.

اسکندری با اشاره به اینکه انجمن چهره پردازان سالی یکبار عضو جدید می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: محدودیتی به لحاظ تعداد برای پذیرش عضو جدید نداریم. در حال حاضر وضعیت متقاضیانی که در طول یکسال گذشته ثبت‌نام کرده بودند مشخص شده است و اعضای جدید را انتخاب کرده‌ایم. البته هنوز مشخص نیست چند نفر را امسال می‌پذیریم. اصلی‌ترین شرط برای پذیرش عضو جدید داشتن سه کار سینمایی در پرونده کاری است.


منبع: خبرگزاری ایرنا