مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز اجرای نمایش در مرکز تولید تئاتر کانون خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: امیر مشهدی‌عباس مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: فعالیت سالن‌های بوستان و گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز ۱۱ تیر ۱۳۹۹ آغاز می‌شود.

وی درباره شرایط تازه اجرا در این مرکز گفت: برای آغاز دوباره فعالیت تئاتر این مرکز، دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی در سه بخش ویژه پرسنل، تماشاگران و گروه‌ها در محوطه سالن انتظار این مرکز نصب شده و تلاش خواهیم کرد تا همه موازین بهداشتی به درستی رعایت شود.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون با بر شمردن مفاد این پروتکل افزود: در ابتدای ورود به سالن انتظار از تمامی میهمانان با دستگاه تب‌سنج، تست گرفته خواهد شد و از ورود مراجعانی که تب بالای ۳۸ درجه داشته باشند، خودداری می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: برای رفاه حال کودکان و والدین در تمامی بخش‌های عمومی اعم از سالن انتظار، سالن نمایش و سرویس‌های بهداشتی، مواد ضدعفونی تعبیه شده و همچنین در بخش ورودی و خروجی سالن‌ها برای جلوگیری از ازدحام، علائم فاصله‌گذاری روی زمین نصب شده که تماشاگران بر اساس این علائم به سالن وارد یا خارج شوند.

مشهدی‌عباس از لزوم رعایت استفاده از ماسک، شیلد و دستکش از سوی پرسنل این مرکز خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را به‌کار بستیم تا کودکان در محیطی امن و ایمن به تماشای نمایش‌ها بنشینند. برای این منظور ماسک‌های کودک نیز در ابتدای ورودی سالن‌ها به کودکان هدیه می‌شود.

وی از تقلیل ظرفیت‌های سالن‌های گلستان و بوستان و تهویه مناسب سالن‌ها خبر داد و افزود: با توجه به موازین بهداشتی و برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ظرفیت سالن‌های نمایش در این مرکز به نصف تقلیل داده و صندلی‌ها تک نفره، دو نفره و سه نفره ویژه خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون در پایان ضمن اشاره به حمایت‌های کانون از گروه‌های آماده اجرا با توجه به تعطیلی‌های چند ماه اخیر بر اثر شیوع بیماری کرونا، درباره انتخاب نمایش‌ها برای اجرا در شرایط کنونی بیان کرد: گروه‌هایی انتخاب شده که تک پرسوناژ هستند و عوامل کمتری دارند. همچنین در این مدت، از نمایش‌هایی دعوت خواهیم کرد که زمان اجرای کمتری نسبت به دیگر اجراها دارند تا تماشاگران به‌ویژه کودکان در مدت زمان کوتاه‌تری در محیط بسته سالن‌ها حضور داشته باشند.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک لاله تهران واقع شده است.