همسر جعفر والی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت، درباره آخرین وضعیت این هنرمند که به تازگی در بیمارستان بستری شده است،‌ توضیح داد.

پایگاه خبری تئاتر:  همسر این هنرمند گفت: همسرم همچنان در بخش سی سی یو بیمارستان ایرانشهر بستری است اما امید به بهبودیشان وجود دارد چون در ابتدایی که به بیمارستان منتقل شدند قدرت تکلم نداشتند ولی دیروز که به ملاقاتشان رفتم می‌توانستند چند کلمه‌ای صحبت کنند اما همچنان باید در بیمارستان بستری باشند چون الان وضعیت‌شان به گونه‌ای نیست که مرخص شوند.

وی ادامه داد: ایشان از قبل دچار مشکل فشار خون و قند بودند و الان ناراحتی معده‌شان مزید بر علت شده است تا این مشکل برایشان به وجود بیاید.

همسر این هنرمند درباره ملاقات رئیس اداره هنرهای نمایشی از همسرش گفت: با آقای طاهری صحبت‌هایی داشتیم و ایشان گفتند پیگیر کار همسرم برای انتقال به یک بیمارستان بهتر هستند.

 جعفر والی سال‌های پیش از انقلاب بسیاری از نمایش‌نامه های ساعدی را اجرا کرده بود که از آن جمله می‌توان از نمایش‌های «پالتو»، «آی با کلاه آی بی‌کلاه»، «چوب به دست‌های ورزیل»، «گاو» و... نام برد.

او در سینما و تلویزیون نیز سابقه همکاری با هنرمندانی چون داریوش مهرجویی، علی حاتمی، امیر نادری، مازیار میری، مسعود کیمیایی، مازیار پرتو و ... را دارد.