رحمان سیفی آزاد نویسنده و کارگردان تئاتر از انتظار برای مشخص شدن زمان اجرای نمایش «مردی برای تمام فصول» که به شیوه‌ای قصه‌گو به واقعه عاشورا از زبان اشقیاء می پردازد، در تئاتر شهر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر:  رحمان سیفی آزاد نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: همچنان در انتظار مشخص شدن تکلیف اجرای نمایش «مردی برای تمام فصول» هستم که آن را مدتی است برای اجرا به تئاتر شهر ارائه داده ام. البته صحبتهایی هم برای اجرای مجدد نمایش «شایعات» داشته ام که هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

وی افزود: این اثر نمایشی که واقعه عاشورا را از زبان اشقیاء روایت می کند در مرحله بازنویسی نهایی نمایشنامه قرار دارد. این نمایشنامه از معدود آثاری است که در آن مرثیه خوانی و تعزیه خوانی وجود ندارد و واقعه کربلا به شکلی کاملا داستانی از زبان اشقیاء روایت می شود.

کارگردان نمایش «شب نشینی در جهنم» در پایان صحبتهایش متذکر شد: با وجود مشغله کاری ترجیحم این است که سالی یک نمایش را به صحنه ببرم تا از فضای تئاتر فاصله نگیرم همچنین برنامه هایی برای تولید 2 اثر تصویری دارم که تا قطعی نشدن ساختشان ترجیح می دهم نامی از آنها نبرم.

نمایشنامه «مردی برای تمام فصول» مضمونی درباره وقایع کربلا و عاشورا دارد و به بازنگری حوادث پس از واقعه عاشورا می‌پردازد.

رحمان سیفی آزاد پس از 12 سال دوری از تئاتر با نمایش کمدی «شایعات» نوشته نیل سایمون به تئاتر بازگشت. در این نمایش که نیمه دوم سال گذشته در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت بازیگرانی چون احمد ساعتچیان، مجید صالحی، جواد عزتی، سعید چنگیزیان، نگار عابدی، رویا میرعلمی، فهیمه امن‌زاده و بهرام افشاری حضور داشتند.