دبیر شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایرانشهر گفت: بازگشایی یا عدم بازگشایی سالن های ایرانشهر به اعلام آمادگی گروه ها بستگی دارد که خوشبختانه در حال حاضر چند گروه اعلام آمادگی کردند و فکر می کنم میانه تیر یا انتهای آن سالن ها بازگشایی شوند.

پایگاه خبری تئاتر: پس از بازگشایی سالن های نمایش از ابتدای تیر ماه برخی از سالن ها موفق به برنامه ریزی و شروع اجرای گروه ها شدند و برخی دیگر هنوز چنین شرایطی را با اعلام آمادگی گروه ها پیدا نکردند. یکی از تماشاخانه هایی که همیشه به حق فعال بوده، تماشاخانه ایرانشهر است که البته هنوز هیچ اجرایی را تا این دوره شروع نکرده است.

«حسین مسافرآستانه» دبیر شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایرانشهر در این رابطه  گفت: بازگشایی یا تعطیلی فعلی تماشاخانه ایرانشهر بستگی به اعلام آمادگی گروه های نمایشی دارد احتمال زیاد تا انتهای این ماه یا پانزدهم تیر ماه سالن های ایرانشهر هم بازگشایی شوند.

وی در این باره افزود: با مذاکراتی که با گروه های مختلف داشتیم چند گروه نمایشی  آمادگی نسبی خود را برای کار اعلام کردند که احتمال دارد با آمادگی این گروه ها به زودی اجراهای ما هم شروع شود یعنی در واقع تماشاخانه هیچ مشکلی برای بازگشایی سالن ها ندارد مشکل گروه ها بودند که هیچکدام تا به حال اعلام آمادگی نکرده بودند.

مسافرآستانه اظهار داشت: ما از اسفند ماه سال گذشته تاکنون تعدادی گروه در حال اجرا داشتیم که هیچ کدام اعلام آمادگی برای اجرا نکردند . گروه هایی هم که از فروردین قرار بود اجرا بروند آنها هم به دلیل شرایط خاصشان نتوانستند اجرا بروند چون بهرحال شرایط موجود مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 وی عنوان کرد: براساس لیستی که ما سال گذشته برای کل سال 99 و نیم سال 1400 برای اجراهای تماشاخانه ایرانشهر بسته بودیم، چند گروه الان اعلام آمادگی برای اجرا کردند که انشالا اگر راه بیوفتد فکر میکنم این سدشکنی صورت بگیرد و سایر گروه ها نیز شروع به کار کنند یک تعداد گروه می بایست این سد را بشکنند تا بقیه هم جلو بیایند.

برگشتن» از فردا به صحنه سرو می رود

مسافرآستانه درباره اجرای نمایش برگشتن در تماشاخانه سرو نیز گفت: اجرای افتتاحیه ما از فردا شب شروع می شودسال گذشته اجرای مجدد ما صورت نگرفت با اینکه تمرین کردیم و آماده بودیم که با این وضعیت کرونایی مواجه و ناچار به تعطیلی شدیم الان دو مرتبه طی سه هفته گذشته تمرین کردیم و کار آماده اجرا شد و دور دوم اجراها از فردا شروع می شود.

وی در ادامه افزود: فکر می کنم حدود بیست شب از فردا اجرا داشته باشیم.

*واقعه هفتم تیر قابلیت پرداخت دراماتیک دارد

مسافرآستانه همچنین با توجه به مناسبت شهادت شهید بهشتی و 72 تن نیز گفت: بسیار اتفاق افتاده که بخواهم درباره شهید بهشتی و هفتاد و دو تن کار کنم و البته از دغدغه های من بوده است چرا که این واقعه در تاریخ کشور سرنوشت ساز بوده است. بنابراین طرح های متعددی را هم کار کردیم اما موفق نشدیم چرا که نیاز به حمایت و پشتیبانی داشت و کار تحقیقی و پژوهشی آن زمان می برد. با این حال اگر هم یک نمایشنامه قوی بدستم برسد حتما کار خواهم کرد.

مسافرآستانه در ادامه گفت: فکر میکنم دو سال پیش یکی از دوستانمان آقای کامران شهلایی با همکاری اداره کل بنیاد شهید درباره شهید بهشتی کار نمایشی کردند که البته به نظرم یک کار برای چنین واقعه ای واقعا کم است و من امیدوارم نویسندگان محترم ما متن های مختلفی از زوایای گوناگون این واقعه کار کنند هم به عنوان یک اتفاق مستند و هم داستانی قابلیت پرداخت دراماتیک دارد اما متاسفانه درباره این واقعه کم کار شده است.


منبع: خبرگزاری فارس