مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به ادعای همسر زنده‌یاد اسدزاده پاسخ داد.

پایگاه خبری تئاتر: از ظهر امروز خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که خانه زنده‌یاد داریوش اسدزاده  پلمب شده است. 

طاهره‌خاتون میرزایی، همسر مرحوم اسدزاده که تا زمان درگذشت وی در سوم شهریور ماه سال ۱۳۹۸ به مدت ۲۳ سال در کنار او بود، در توضیح این خبر گفته بود که وقتی با اسدزاده ازدواج کرده بعد از مدتی اجاره‌نشینی در همین خانه، آقای بازیگر به او گفته که این خانه را خریده است. حتی ۵۰ درصد از پول خرید این خانه را خودش داده و اسدزاده هم به او گفته سه دانگ این خانه متعلق به توست.

وی مدعی شد: اسدزاده به من اشاره کرد که بعد از مرگم همه منزل متعلق به توست که در کنار دریافت حقوق من بتوانی زندگی کنی. اما متأسفانه به محض اینکه فوت کردند، فردی که مدعی است صاحب خانه است و البته به گفته همسرم آنجا را خریده بود، آمد و مدعی شد این خانه برای اوست و امروز هم خانه را پلمب و بنده را از خانه بیرون کردند.

سید محمد طباطبایی با ابراز تأسف از این اتفاق عنوان کرد: طبق قواعد مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، برخی مزایا و تعهدات این مؤسسه نسبت به زنده‌یاد اسدزاده پس از درگذشت ایشان به همسرشان منتقل می‌شد. لازمه این امر این بود که همسر آقای اسدزاده مدارک لازم و از جمله گواهی فوت و گواهی انحصار وراثت را به مؤسسه ارائه می‌دادند. ایشان حدود دو ماه پیش این مدارک را برای تشکیل پرونده به ما ارائه دادند و از آن زمان تعهدات مؤسسه شامل حال همسر مرحوم اسدزاده هم شد.

آقای اسدزاده صراحتاً و در حضور همسرشان گفتند که این منزل متعلق به ایشان نیست و مستاجر هستند

وی اظهار کرد: البته با توجه به محدودیت‌هایی که ما در مؤسسه داریم، این مزایا خیلی زیاد نیست و شاید اصلاً قابل‌ گفتن هم نباشد؛ یک ماهیانه جزئی و یا پرداخت‌ها و هدایایی است که به مناسبت‌های مختلف به هنرمندان پیشکسوت اهدا می‌شود و پس از درگذشت آنها نیز با‌ توجه به شرایط بازماندگان ادامه می‌یابد. البته در این اتفاق آنچه مهم است این است که مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با توجه به تداوم عضویت آقای اسدزاده از طریق همسرشان، ایشان را مورد حمایت حقوقی خود قرار خواهد داد.

طباطبایی درباره موضوع پلمب خانه این هنرمند فقید نیز گفت: آقای اسدزاده در زمان حیات خودشان هم با این قضیه درگیر بودند و گفته بودند که این خانه متعلق به دوستشان است. من در خاطرم هست در دیداری که با ایشان داشتیم، آقای اسدزاده صراحتاً و در حضور همسرشان گفتند که این منزل متعلق به ایشان نیست و مستأجر هستند. بنابراین، خانم میرزایی در جریان این قضیه قرار داشتند. حالا این که چرا بعد از حدود یک سال قضیه علنی شده و مدعی پیدا کرده است موضعی است که باید بررسی شود.

وی افزود: البته ما قطعاً پیگیر مشکل خانم میرزایی هستیم و تلاش می‌کنیم که تا از مجاری قانونی و به شکلی درست این موضوع را فیصله بدهیم. در همین ارتباط، عصر امروز با تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره مؤسسه جلسه‌ای خواهیم داشت تا به یک راه‌حل برسیم چراکه پیگیری این‌گونه مشکلات را وظیفه خودمان می‌دانیم.

لازم به ذکر است، داریوش اسدزاده هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون سوم شهریورماه سال ۱۳۹۸ در سن ۹۶ سالگی درگذشت. فیلم‌های قلاده‌های طلا، ارثیه، یتیم‌خانه ایران، همسر و روز شیطان و سریال‌هایی همچون خانه سبز، فروشگاه، سمندون، بی‌گناهان و دردسرهای عظیم ۲ از آثاری هستند که زنده‌یاد اسدزاده در آنها ایفای نقش کرده است. 


منبع: خبرگزاری آنا