افسانه ماهیان که قرار بود از 7 مردادماه نمایش «هم هوایی» را در تالار «شمس» اجرا کند، گفت: به طور ناگهانی با خبر شدیم تالار «شمس» تعطیل می‌شود و اجرای نمایش‌ ما مدتی عقب می‌افتد.

پایگاه خبری تئاتر:  این کارگردان و بازیگر تئاترگفت : برای اجرای نمایش «هم هوایی» در تالار «شمس» موسسه فارسی‌زبانان قرارداد بسته بودیم و تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شده بود، به طوریکه حتی یک صفحه برای نمایش‌مان در سایت "تیوال" باز کرده بودیم اما ناگهان به ما گفته شد این تالار به خاطر تعمیرات تعطیل می‌شود و ما بسیار غافلگیر شدیم.

ماهیان درباره زمان شروع اجرای این نمایش در تالار شمس گفت: فعلا چیزی مشخص نیست. البته به ما گفته‌اند نمایش‌مان در اولویت اجرا قرار دارد تا هر وقت مشکلات سالن حل شد، اجرای ما به صحنه برود.

وی متذکر شد: این موضوع به شدت ما را غافلگیر کرد. تمام اعضای گروه برنامه‌ریزی کرده بودند تا نمایش را در تاریخ مقرر اجرا کنیم. اما به هر حال باز هم خوب است که قبل از شروع اجرای ما، این اتفاق افتاد و ناچار نشدیم نمایش را در میانه اجرا متوقف کنیم.

نمایش «هم هوایی» پیش از این در تالار «حافظ» به صحنه رفت و با استقبال تماشاگران روبرو شد و پس از آن نیز در شیراز اجرا شد.

قرار بود این نمایش همزمان با عید فطر از 7 مرداد ماه در تالار شمس موسسه فارسی زبانان(اکو) به صحنه برود.

متن این نمایش نوشته مهین صدری است و ستاره اسکندری، الهام کردا و سارا بهرامی بازیگران آن هستند.

این نمایش که در قالب تئاتر مستند به صحنه می‌رود و روایت‌گر داستان زندگی سه زن است که یکی از این زنان شهلا جاهد همسر غیررسمی ناصر محمدخانی است که با بازی ستاره اسکندری اجرا می‌شود.

دیگری همسر خلبان شهید عباس دوران است که الهام کردا نقش او را بازی می‌کند و زن دیگر برگرفته از شخصیت لیلا اسفندیاری کوهنورد ایرانی است که دچار سانحه شد و این نقش را سارا بهرامی ایفا می‌کند.

گفته می‌شود که تالار «شمس» به دلیل تعمیرات فعلا تعطیل شده است.