بابک مهری از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای «یشتن» طی روزهای ۲۲ و ۲۳ مردادماه در سالن اپرای مرکزی شهر ورشو و تصمیم گروه برای اجرا در کشور رومانی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «یشتن» به نویسندگی و کارگردانی بابک مهری با ایفای نقش هنرمندانی از ایران و لهستان در شهرهای گارجنیدزه و ورشو اجرا می‌شود.

 این نمایش با بهره‌گیری از مولفه‌های آشنای تجربه‌های قبلی گروه تئا‌تر «آو»، استفاده از گروه بازیگران پرتعداد، حرکت و موسیقی خلق می‌شود که تمرین‌ گروه از فروردین ماه آغاز شده است.

طبق گفته نویسنده و کارگردان؛ این نمایش‌نامه با نام «یشتن» براساس ۱۲ کتاب تاریخی درباره ایران باستان، قبل و بعد از اسلام نوشته شده که به نیایش و آیین‌های مرتبط می‌پردازد.

گروه نمایش «آو» پس از اتمام تمرین‌ها به کشور لهستان سفر می‌کند تا با اضافه شدن ۱۰ بازیگر گروه تئا‌تر گارجنیدزه به ترکیب بازیگران این نمایش تمرین‌ها برای اجرا ادامه پیدا کند. سپس ولادمیر استانیفسکی – سرپرست گروه تئا‌تر گارجنیدزه - به عنوان مشاور اجرایی در کنار هنرمندان ایرانی حضور خواهد داشت.

بابک مهری همچنین از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای «یشتن» طی روزهای ۲۲ و ۲۳ مردادماه در سالن اپرای مرکزی شهر ورشو، پایتخت لهستان و تصمیم گروه برای اجرا در کشور رومانی خبر داد.