سی و نهمین جشنواره فیلم «ژان روش» فرانسه، مستند «سایه‌های بی‌خورشید» را به عنوان یکی از آثار بخش رقابتی خود انتخاب کرد.

پایگاه خبری تئاتر: «سایه‌های بی‌خورشید» ساخته مهرداد اسکویی یکی از ۲۵ فیلم بخش رقابتی جشنواره فیلم «ژان روش» است که از میان ۹۰۳ اثر ارسالی به این رویداد سینمایی از سراسر جهان انتخاب شده است.

اسکویی در سال ۲۰۱۶ نیز با مستند «رویاهای دم صبح» در این رویداد سینمای حاضر بود و در نهایت موفق به کسب جایزه بزرگ جشنواره شد. او سال بعد از آن (۲۰۱۷) هم به عنوان یکی از اعضای هیات داوران جشنواره «ژان روش» به این رویداد دعوت شد.

مستند «سایه‌های بی‌خورشید» پس از اولین نمایش جهانی در جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) و کسب جایزه بهترین کارگردانی این رویداد سینمای مستند در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر از جمله بیگ‌اسکای آمریکا، مونیخ آلمان، کراکو لهستان، داک‌اِج نیوزولند،، میلینیوم بلژیک، حقوق بشر ژنو، هلسینکی فنلاند و .. نیز حضور یافته است.

این مستند اثری تکان‌دهنده و برانگیزنده درباره محل نگهداری نوجوانان بزهکار است و روی دختران و زنانی تمرکز می‌کند که به سبب قتل یا معاونت در قتل یکی از مردان خانواده یا خویشاوندان سوءاستفاده‌گر خود به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند.

سی و نهمین جشنواره فیلم «ژان روش» فرانسه از تاریخ ۱۳ تا ۲۱ نوامبر (۲۳ آبان تا اول آذر) در موزه انسان پاریس برگزار خواهد شد.