مدیر روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی با اشاره به استقبال مخاطبان از برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی در تعطیلات ماه مبارک رمضان، تاکید کرد که برنامه ریزی مدیریت تئاتر این است که در ایام عزاداری و مناسبت‌ها با اجرای آثاری فاخر و شایسته چراغ تئاتر روشن نگه داشته شود.

پایگاه خبری تئاتر: عباس غفاری درباره وضعیت نمایشنامه خوانی‌های انجام شده در ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) در مجموعه تئاتر شهر گفت: امسال برای اولین بار در روزهای عزاداری تئاتر شهر تعطیل نبود چون هنرمندان و مدیریت تئاتر باور دارند که تئاتر دارای ظرفیت‌های بالایی است و اگر باور داریم که تئاتر ریشه در آیین و مذهب دارد، این ظرفیت در هنرمندان تئاتر هم وجود دارد که در ایام عزاداری با اجرای آثاری شایسته و درخور این ایام چراغ تئاتر را روشن نگه دارند.


وی یادآور شد: از 5 هنرمند دعوت کردیم تا در ایام شهادت حضرت علی (ع) در مجموعه تئاتر شهر نمایشنامه‌خوانی داشته باشند که آقایان حمید امجد و امیر دژاکام به دلیل کارهایی که برایشان پیش آمد، علیرغم میل باطنی‌شان نتوانستند در این برنامه همکاری داشته باشند. از سوی دیگر میلاد اکبرنژاد و آقایان محمد چرمشیر و محمد رحمانیان و همچنین استاد بهرام بیضایی پذیرفتند که در این ایام عزاداری متن‌هایشان خوانده شود.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی تأکید کرد: این هنرمندان با احترام به مقام والای حضرت علی (ع)، آثاری را شایسته این ایام عزاداری نمایشنامه‌خوانی می‌کنند. در سال‌های گذشته برای ایام عزاداری برنامه‌ای تئاتری که در عین حال کارهایی با کیفیت باشند، نداشتیم.

غفاری که خود در مقام کارگردان نمایشنامه خوانی «زمان سکوت برای زنده‌گان» را در سالن اصلی تئاتر شهر در روز 21 ماه مبارک رمضان اجرا کرد، درباره بازخورد این نمایشنامه خوانی یادآور شد: مخاطبان استقبال بسیار خوبی از این اجرا داشتند و این استقبال بیانگر این واقعیت بود که اگر آثاری با کیفیت و مناسب ایام عزاداری تولید و اجرا شوند باعث می‌شوند که چراغ تئاتر در این ایام خاموش نماند.

وی ادامه داد: در بخش‌های پایانی نمایشنامه خوانی «زمان سکوت برای زنده‌گان» بازیگران اشک می‌ریختند و منقلب شده بودند که این امر نشان دهنده خلوص هنرمندان تئاتر و احترامی است که به مقام والای حضرت علی (ع) دارند.

این مدیر تئاتری با اشاره به برنامه ریزی اداره‌کل هنرهای نمایشی برای اجرای آثار تئاتر در هفته گرامیداشت دفاع مقدس و همچنین ایام ماه محرم، یادآور شد: از چهره‌های تئاتری برای اجرا در این ایام دعوت خواهیم کرد ضمن اینکه بعد از اجرای نمایشنامه خوانی در ایام سوگواری ماه مبارک رمضان، بسیاری از هنرمندان متقاضی اجرا در ایام محرم و هفته دفاع مقدس شده‌اند.

غفاری با اشاره به نمایشنامه خوانی «مجلس ضربت خوردن» نوشته بهرام بیضایی با کارگردانی محمد رحمانیان در مجموعه تئاتر شهر از روز دوشنبه 30 تیرماه، تأکید کرد: تمامی بلیت‌های این نمایشنامه خوانی فروخته شده و احتمال دارد که به دلیل استقبال مخاطبان این اجرا تمدید شود.