مدیر اجرایی بنیاد «شمس » آخرین وضعیت و دلیل تعطیلی یک‌باره تالار «شمس» موسسه فارسی‌زبانان را تشریح کرد.

پایگاه خبری تئاتر: درباره تعطیلی تالار شمس و شایعه پلمپ شدن آن توضیح داد: اصلا بحث پلمپ مطرح نیست. تالار شمس مشکلاتی دارد که کار را برای گروه‌های تئاتری مشکل می‌کند و به همین دلیل در شرایطی نیست که ادامه فعالیت آن به شکل فعلی ممکن باشد.

او توضیح داد: این تالار مشکل تهویه دارد به طوری که تابستان‌ها بسیار گرم و زمستان‌ها هم سرد است و گروه‌هایی که در این مدت آثارشان را در این تالار اجرا کرده‌اند به خوبی به این مشکلات واقف هستند.

فاضلی با تأکید بر ضرورت بهسازی سیستم تهویه تالار شمس درباره دیگر تعمیرات آن گفت: صندلی‌های این تالار نیازمند سرویس هستند و سیستم برق‌کشی آن هم باید بازبینی شود. امیدواریم خوش‌شانس باشیم و این مراحل ظرف یک ماه تمام شود.

مدیر اجرایی بنیاد شمس درباره تأخیر در اجرای نمایش «هم هوایی» که قرار بود از 7 مردادماه در این تالار به صحنه برود توضیح داد: با گروه اجرایی این نمایش قرارداد مکتوبی بسته نشده است. قرار بود گروه به تالار بیاید تا قرارداد بسته و دکور هم نصب شود که این موضوع منتفی شد.

او در پاسخ به این پرسش که چرا تصمیم برای تعمیر تالار به طور ناگهانی اتخاذ شده است، تصریح کرد: این تصمیم ناگهانی نبوده و از قبل صحبت تعمیرات مطرح بوده است. از سوی دیگر ما در این تالار روی قرارداد کتبی با گروه‌های نمایشی خیلی تأکید داریم و همواره از آن‌ها می‌خواهیم تا به تمام موارد مندرج در قرارداد دقت کنند، اما با گروه اجرایی نمایش «هم هوایی» هنوز قراردادی نبسته بودیم.

تالار شمس که زیرمجموعه بنیاد شمس موسسه فارسی‌زبانان است در یکی دو سال گذشته میزبان هنرمندانی همچون محمد رحمانیان، امیررضا کوهستانی، کیومرث مرادی، حمیدرضا آذرنگ، مهین صدری، آتیلا پسیانی، آروند دشت‌آرای، آرش عباسی و... بوده است.

قرار بود نمایش «هم هوایی» نوشته مهین صدری و کار افسانه ماهیان از 7 مردادماه در این تالار به صحنه برود اما اجرای این نمایش به دلیل تعمیرات تالار شمس به تأخیر افتاده است.