پرنیا شمس با اشاره به استقبال مناسب مخاطبان از روزهای آغازین اجرای نمایش «است» در تئاتر مستقل تهران درباره دیگر فعالیت‌هایش توضیحاتی ارائه داد.

پایگاه خبری تئاتر: پرنیا شمس کارگردان نمایش «است» که روزهای پایانی اجرای خود را در تئاتر مستقل تهران سپری می‌کند درباره استقبالی که از این نمایش با وجود بحران کرونا شده است گفت: روزهای آغازین اجرا استقبال از این نمایش بهتر بود و تقریباً ظرفیت ۵۰ درصدی که از سالن در اختیار داشتیم پر می‌شد اما از زمانی که وضعیت هشدار اعلام شده و طبق آمار تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان افزایش یافت، استقبال از کار کمتر شده است.

وی درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرای سال گذشته داشته است، توضیح داد: این اثر نمایشی پیش از این در تالار مولوی به صحنه رفته بود و ۹ اجرا هم قبل از عید و تعطیلی تماشاخانه‌ها در تئاتر مستقل داشت اما در اجرای مجدد تغییری در دیالوگ‌ها و یا ساختار نمایش ایجاد نشده است اما حس و حال بازیگران تغییر کرده و بیشتر با یکدیگر هماهنگ هستند از همین رو نمایش با انرژی بیشتری به صحنه می‌رود.

شمس با اشاره به پیش قدم شدن برای اجرای مجدد نمایش گفت: به ما برای اجرای نمایش «است» بعد از بازگشایی سالن‌های تئاتری پیشنهاد دادند که ما هم پذیرفتیم چون تئاتر برای من به منزله سرگرمی نیست و به‌عنوان یک حرفه به آن نگاه می‌کنم. البته ابتدا با بازیگران نمایش هماهنگ کردم که برخلاف تصورم همگی از اجرای دوباره کار استقبال و با اشتیاق تمرین‌ها را شروع کردند. در حال حاضر مردم در قرنطینه کامل نیستند و مشاغل دیگر هم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند از همین رو با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تئاتر هم می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت‌هایش توضیح داد: از سال گذشته تمرین‌های نمایش تازه‌ای را با عنوان «Home» آغاز کرده‌ایم که من نویسنده و دراماتورژ کار هستم و شهاب رحمانی کارگردانی آن را برعهده دارد. این نمایش درباره خانواده‌ای است که یکی از اعضای آن قصد مهاجرت دارد. ابتدا قصد داشتیم نمایش را برای حضور در جشنواره تئاتر دانشگاهی ارائه دهیم اما با معلق شدن همه چیز فعلاً تکلیف مشخص نیست و قرار بر این است که تمرین‌ها را ادامه دهیم و اگر نشد که در جشنواره تئاتر دانشگاهی حضور داشته باشیم کار را برای اجرای عمومی آماده کنیم.

نمایش «است» داستان ماهور دختر شهرستانی است که وارد یک مدرسه غیرانتفاعی می‌شود و ارتباط دوستانه و صمیمی بین او و یکی دیگر از دانش آموزان مدرسه شکل می‌گیرد. این ارتباط باعث شکل‌گیری سوءتفاهم‌هایی شده و در نهایت باعث یک تصمیم‌گیری می‌شود. این اثر نمایشی در جشنواره تئاتر دانشگاهی تندیس بهترین متن و طراحی صحنه و جایزه دوم کارگردانی و بازیگری را از آن خود کرده است.

نمایش «است» تا جمعه ۲۰ تیرماه در تئاتر مستقل تهران روی صحنه است.