هادی مرزبان از نوشتن کتابی از زندگی‌نامه حرفه‌ای و شخصی‌اش در دوره کرونا خبر داد و گفت: بیایید همه‌مان دعا کنیم انشالله زودتر کرونا جمع و جور کند و برود و شرایط به حالت عادی برگردد.

پایگاه خبری تئاتر: هادی مرزبان با اشاره به بلاتکلیفی همه‌گیر در شرایط کرونا گفت: برای ما تئاتری‌ها، الان کار کردن ترس دارد و خیلی‌هایمان مانده‌ایم که چه بکنیم؟ به دلیل بیکاری از نظر روحی اذیت می‌شویم و همه در شرایط بدی هستیم.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه همه چیز را به تعویق انداخته است، گفت: شرایط طوری است که متاسفانه حتی نمی‌توان برای آینده برنامه‌ریزی کرد؛ باید تنها خودمان را در سیلی که آمده رها کنیم و ببینیم ما را به کجا می‌برد و جناب کرونا کِی دست از سر ما برمی‌دارد؟

مرزبان با اشاره به لغو برنامه کارهایی که قرار بود در بهار و تابستان سال ۹۹ انجام دهد، گفت: قراردادی با جایی داشتم که الان عملاً معلق مانده است. همچنین بنا بود «دکتر نون» را دوباره اجرا کنیم که آن هم فعلاً بلاتکلیف است، چون از شرایط می‌ترسی؛ حتی اگر دولت بگوید کار را شروع کنید و همه چیز آماده باشد، باز ترس تماشاگر باقی است.

او یادآور شد: تازه اگر تماشاگر هم به سالن تئاتر بیاید، ما نگران می‌شویم که چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟ اگر یک نفر به دلیل آمدن در سالن تئاتر کرونا بگیرد من هیچ وقت خودم را نمی‌بخشم. برای همه الان هیچ کاری نمی‌کنم و منتظرم ببینم چه پیش می‌آید.

این کارگردان پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه «تا چند روز پیش باز یک کورسوی امید ایجاد شده بود که آنهم با افزایش آمار مبتلایان به کرونا و اوج گرفتن بیماری، کمرنگ شد.» گفت: ما هم دوست داریم زودتر کار تئاتر را شروع کنیم چون وضعیت روحی من و بسیاری از همکارانم واقعاً به هم ریخته است و دل‌مان می‌خواهد زودتر با تماشاچی ارتباط برقرار کنیم اما اگر خدایی نکرده حتی یک تماشاگر در این ماجرا دچار بلیه‌ای شود چه اتفاقی برای ما می‌افتد؟ برای همین چاره‌ای نداریم جز اینکه منتظر باشیم.

مرزبان درباره کارهایی که می‌توان در این دوره کرونایی انجام داد، گفت: با آقای قادر آشنا (مدیرکل هنرهای نمایشی) جلسه‌ای داشتم و به ایشان هم گفتم تلویزیون الان مدتهاست تله‌تئاترها را فراموش کرده است اما اگر تلویزیون به تئاتر روی خوش نشان دهد می‌توانید به جای اجرای صحنه‌ای فعلاً با تلویزیون رایزنی کنیم تا هفته‌ای چند تله تئاتر از تلویزیون پخش شود. درست است که تئاتری نمی‌شود که انتظار داریم و حضور تماشاگر برای ما خیلی اهمیت دارد اما باید شرایط را درک کنیم. حالا که اوضاع اینطور است و کرونا به جنگ با ما پرداخته، ما هم باید اینگونه با آن مقابله کنیم. اگر تلویزیون همکاری کند و بودجه‌ای به طور مشترک از طرف اداره‌کل هنرهای نمایشی و صداوسیما و تامین شود می‌توانیم هر هفته شاهد تولید و پخش تله تئاترهایی باشیم که حداقل مردم تئاتر یادشان نرود.

این کارگردان که تاکنون نمایشنامه‌های متعددی از اکبر رادی را به صحنه برده است، تصریح کرد: اکنون شرایط ما آدم‌ها با شرایط یک زندانی فرقی نمی‌کند؛ روزهای هفته را فراموش کرده‌ایم و هر روزی که نیاز داریم بدانیم چند شنبه و چندم ماه است، باید از چند نفر سوال کنیم. من آنقدر کتاب نخوانده و نیمه کاره دارم که می‌توانستم در دوره قرنطینه کرونا بخوانم اما متاسفانه به دلیل حال روحی‌ام آنها را هم نمی‌توانم تمام کنم.

مرزبان خاطرنشان کرد: البته در این مدت کرونا بیکار ننشستم و شروع کردم به نوشتن زندگی‌نامه‌ام؛ هم زندگی خصوصی و هم حرفه‌ای. بیایید همه‌مان دعا کنیم انشالله زودتر کرونا جمع و جور کند و برود و شرایط به حالت عادی برگردد.


منبع: خبرگزاری ایلنا