بهاره رهنما که در دو سال گذشته حضوری فعال در عرصه تئاتر داشته است، این روزها خود را برای حضور در دو نمایش˝آرسنیک و تور کهنه˝ و ˝دورهمی زنان شکسپیر˝ آماده می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر:  بهاره رهنما اخیرا در مقام بازیگر و کارگردان نمایش "با من بستنی می‌خوری؟" را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه داشت که با استقبال خوب مخاطبان تئاتر همراه شد.

او این روزها علاوه بر اینکه مشغول آماده‌سازی جدیدترین نمایش خود در مقام نویسنده، کارگردان و بازیگر با عنوان "دورهمی زنان شکسپیر" است، همزمان به عنوان یکی از بازیگران اصلی در تمرینات جدیدترین نمایش حسین پارسایی با عنوان "آرسنیک و تور کهنه" حضور دارد، نمایشی که قرار است از 11 مرداد هر روز ساعت 21 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود.

رهنما درباره چگونگی پیوستن به نمایش "آرسنیک و تور کهنه" و همچنین نقش خود در این اثر گفت: در وهله اول باید بگویم نقشی که در نمایش "دورهمی زنان شکسپیر" برعهده دارم بسیار راحت‌تر از نقشی است که در "آرسنیک و تور کهنه" بازی می‌کنم. این نمایش که واقعا برای اجرای آن لحظه‌شماری می‌کنم، یکی از کمدی‌های موفق برادوی بوده است. نمایشنامه "آرسنیک و تور کهنه" چند سال پیش به پیشنهاد پیمان قاسم‌خانی توسط کامبیز کاهه ترجمه شد و قرار بود به صورت فیلم سینمایی و یا سریال آن را کار کنیم ولی شرایط آن فراهم نشد. اتفاقا در این سال‌ها که تئاتر کار می‌کردم بارها از طرف آقای قاسم‌خانی اجرای این متن به من پیشنهاد شد، اما به نظرم کارگردانی آن واقعا کار بسیار سختی است و حس کردم کارگردانی چنین متنی برایم کمی زود است.

او ادامه داد: در این نمایش نقش عمه اَبی را بازی می‌کنم که از نظر سنی از من خیلی بزرگ‌تر است. بعد از خواندن نمایشنامه کاراکتر عمه ابی دائم در ذهنم بود و به نوعی همیشه این نقش را اتود می‌کردم و پیش خودم تصور می‌کردم اگر قرار باشد روزی این نقش را بازی کنم چگونه باید آن را اجرا کنم. در واقع پیش از این با نقش عمه ابی آشنا شده بودم.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون افزود: زمانی که قرار شد آقای پارسایی این متن را در کنار آقای قاسم‌خانی اجرا کند و به من برای بازی در این کار پیشنهاد داد، تنها خواهشی که از ایشان کردم این بود که به من اجازه بدهد به خاطر تمرین نمایش "دورهمی زنان شکسپیر"، یک روز در میان سر تمرین‌ها حاضر بشوم که ایشان هم قبول کردند. با توجه به اینکه شکر خدا می‌توانم نقش‌هایم را سریع حفظ کنم، فکر می‌کنم بتوانم از عهده این نقش به خوبی بربیایم.

رهنما همچنین با اشاره به اینکه اصولا در هیچ پروژه‌ای نقشی را که از سن خودش بالاتر باشد نمی‌پذیرد و به همین علت امسال بازی در یکی از سریال‌های خوب ماه رمضان را از دست داد، اضافه کرد: نقش عمه ابی را به این دلیل پذیرفتم که دیدم این توانایی را دارم که نقش را دربیاورم. در واقع کلید این نقش یک جور شیرینی است که من آن را به خوبی می‌شناختم و بلد بودم چگونه باید به آن رسید.

بیژن بنفشه‌خواه، پژمان جمشیدی ، فرناز رهنما ، فهیمه امن‌زاده، سپند امیرسلیمانی ، رامین سیاردشتی و اردشیر کاظمی دیگر بازیگران نمایش "آرسنیک و تور کهنه" هستند. پیمان قاسم‌خانی به عنوان مشاور کارگردان، محمدرضا کوهستانی به عنوان دراماتورژ و سیامک احصایی به عنوان طراح صحنه در این نمایش حضور دارند.