با اوج گیری مجدد ویروس کرونا در شهرهای مختلف کشور، احتمال تعطیلی مجدد سالن های نمایشی و سینمایی دو مرتبه مطرح می شود، کمااینکه در حال حاضر نیز در برخی شهرها چنین محدودیت هایی اعمال شده است.

پایگاه خبری تئاتر: از اسفند ماه سال گذشته که شیوع ویروس کرونا شرایط زندگی عادی را از همه مردم دنیا گرفته، این وضعیت در ایران نیز وجود دارد و بخش های فرهنگی ـ هنری کشور چون سالن های سینما و تئاتر نیز چهار ماه تعطیلی را تجربه کردند.

پس از آن ستاد ملی مقابله با کرونا دستور بازگشایی سالن ها را به صورت محدود و با رعایت پروتکل های سرسخت بهداشتی ابلاغ کرد. 

حال و پس از گذشت هجده روز از بازگشایی سالن های نمایشی در شهرهای مختلف و همینطور در تهران با اوج گرفتن مجدد کرونا بالاخص با وضعیت هشدار در تهران امکان تعطیلی مجدد سالن ها می رود.

قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی که تاکنون مطرح می کرد، پیش بینی تعطیلی سالن ها صحت ندارد، امروز گفت: که چنین امکانی این روزها و با ابلاغ ستاد مقابله با کرونا وجود دارد.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر که دستوری ابلاغ نشده است و ما هم با احتیاط جلو می رویم در صورتی که ابلاغی صورت بگیرد سالن ها تعطیل خواهد شد.

آشنا همچنین درباره زمان برپایی این جلسه نیز ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: هنوز چیزی اعلام نشده است.

بهرحال با توجه به تعطیلی سالن های سینما در شهرهایی مثل مشهد و امکان تعطیل شدن آن در دیگر شهرهای با وضعیت قرمز و هشدار مواجه هستیم.

در نهایت با همه رعایت ها هم اگر بگوییم باز هم ممکن است حضور در سالن ها پرریسک باشد بهرحال اولویت ابتدایی با سلامت جان مردم و هنرمندان تئاتر است در صورت برپایی مجدد تعطیلی سالن ها می بایست فکری به حال هنرمندان صورت بگیرد تا این ایام را به راحتی سپری کنند.


منبع: خبرگزاری فارس