حمید پورآذری گفت: کارهای کلاسی باید اهمیت خود را در دانشگاه‌ها پیدا کنند.

پایگاه خبری تئاتر:  این کارگردان نمایشنامه نویس و مدرس تئاتر درباره همکاری‌اش به عنوان مشاور با نمایش «کارناوال انفعال» گفت: این کار نتیجه کارگاه نمایشنامه نویسی خانم نغمه ثمینی در دانشگاه تهران است که توسط خود دانشجویان در قالب مونولوگ نوشته شده است.

وی با بیان اینکه چنین اجراهای دانشجویی باید ادامه داشته باشد‌، افزود: این اجرا با عنوان اولین قدم برای اجرای کارهای کلاسی اتفاق خوبی است چرا که نوعی مواجهه دانشجو با کارهای کلاسی‌اش است. باید شرایطی ایجاد شود تا کارهای کلاسی اهمیت خودشان را پیدا کنند.

این کارگردان با اشاره به اهمیت اجرای محدود برای یک کار کلاسیک تصریح کرد: باید این باور در دانشجویان به وجود بیاید که می‌توانند به عرصه اجرا وارد شوند، اینکه دانشجویان تلاش کنند تا بتوانند به این قابلیت برساند که 10 شب در یک سالنی اجرای عمومی داشته باشند قدم مهمی برای تئاتر دانشگاهی است. واقعا باید به یک کار کلاسی فراتر از یک کار محدود و صرفا کلاسی نگاه شود.

پورآذری دانشگاه را محلی برای کسب تجربه‌های ارزشمند برای دانشجویان دانست و ادامه داد: دانشگاه محل یادگیری یکسری اتفاقات مهم است و دانشجو باید یاد بگیرد که چطور یک فکر کارگاهی را جدی بگیرد تا بتواند در یک روند منطقی از تئاتر دانشگاهی به تئاتر حرفه‌ای وارد شود.

او با اشاره به شیوه هنری‌اش با پروژه دانشجویی «کارناوال انفعال» توضیح داد: همکاری من با این اجرا بیشتر شکل نظارتی داشت و خود کار هم یک روند آزمون و خطایی را طی کرده است و به نظرم می‌تواند همچنان اتفاقات بهتری در آن بیفتد.

این مدرس تئاتر با بیان اینکه باید روند اجرای عمومی کارهای کلاسیک ادامه پیدا کند‌، گفت: «کارناوال انفعال» می‌تواند الگوی خوبی برای اساتید دانشگاه‌های دیگر باشد تا از آن استفاده کنند و نگاه جدی‌تری به کارها و کارگاه‌های دانشگاهی داشته باشند و اگر ضعفی را در کلاس‌ها و کارگاه‌های خودشان می‌بینند آن را برطرف کنند.

 مجموعه «کارناوال انفعال» از اول تا 6 مرداد ماه ساعت 18 در خانه نمایش «آو» اجرا می‌شود.