فروش بسیارپایین فیلم‌ها نشان می‌دهد که تماشاگران سینما همچنان رغبتی برای حضور در سالن‌های سینما ندارند.

پایگاه خبری تئاتر: بر اساس آمار اعلام شده از سوی سامانه مدیریت فروش و اکران سینما، فیلم های درحال اکران همچنان با رقم‌های فروش بسیار پایین روی پرده هستند. ارقامی که با توجه به هزینه‌های تولید چند میلیاردی فیلم‌ها، عجیب و تأسف‌برانگیز است.

فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی «محمد کارت» که دوروز پیش و پس از کش و قوس‌های فراوان به درخواست تهیه‌کننده‌اش از اکران کنار کشید همچنان با با ۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان فروش در صدر این جدول بی‌رونق است. این رقم حاصل حضور ۱۴۰ هزار تماشاگر در سالن‌های سینما است.

اما پس از فیلم «شنای پروانه»به عنوان کامیاب ترین فیلم جشنواره فجر سال گذشته که با فروشی کمتر از ۲/۵ میلیارد تومان به اکران خود پایان داد، فیلم کمدی «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی قرار دارد. این فیلم نیز تاکنون یک میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان فروش را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد امروز از مرز ۲میلیارد تومان فروش عبور کند.

از سوی دیگر با توجه به توقف اکران «شنای پروانه» این احتمال وجود دارد که در هفته آینده «خوب، بد، جلف۲» بتواند از رقم فروش فیلم محمد کارت نیز بگذرد.

آمار تأسف‌برانگیز برای فیلم‌های در حال اکران

اما میزان فروش سایر فیلم‌های روی پرده نیز اوضاع اسفناکی دارد و بیش از هرچیز نشان‌دهنده شکست مطلق گیشه در روزهای پس از بازگشایی سینماها است. شکستی که باعث شده برخی پردیس‌های سینمایی به اکران فیلم‌های خارجی مثل «جوکر»، «۱۹۱۷» و «احضار۲» روی بیاورند که این موضوع نیز در جای خود قابل‌بررسی و تأمل است. 

آمار فروش فیلم های سینمایی در حال اکران به شرح زیر است:

۱- شنای پروانه (محمد کارت)/ ۲میلیارد و ۳۴۲میلیون تومان

۲-خوب، بد جلف ۲:ارتش سری» (پیمان قاسم خانی)/ یک میلیاردو ۱۹۷میلیون تومان

۳- زن‌ها فرشته‌اند۲ (آرش معیریان) / ۱۲۵میلیون تومان

۴- جهان با من برقص (سروش صحت)/ ۴۲میلیون تومان

۳- عطر داغ ( علی ابراهیمی)/ ۲۳میلیون تومان

۴- یادم تو را فراموش/ ۱۸میلیون تومان

۵- یلدا/ ۹میلیون تومان

۶- چهل وهفت/ ۶میلیون تومان

 فروش بسیار پایین  این فیلم‌ها نشان می‌دهد که تماشاگران سینما با توجه به اوج‌گیری دوباره کرونا همچنان رغبتی برای حضور در سالن‌های سینما ندارند.