جابر رمضانی نویسنده و کارگردان جوان تاتر با اشاره به نگارش نمایشنامه «صدای آهسته برف» که اقتباسی آزاد از یک اثر ترکی به حساب می‌آید از آماده‌سازی این اثر نمایشی برای حضور در جشنواره سی وسوم تئاتر فجر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: جابر رمضانی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیتهای اخیرش به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر مشغول نگارش نمایشنامه «صدای آهسته برف» هستم. این متن اقتباسی آزاد از یک نمایشنامه ترکی به نام «بهمن» است اما در نگارش نمایشنامه تلاش کرده ام از فضای رئالیستی صرفی که متن اصلی دارد، فاصله بگیرم.

وی افزود: این اثر نمایشی حال و هوای عجیبی دارد که با راهنمایی های محمد چرمشیر احتمالا تا پایان مرداد ماه نگارش آن به پایان خواهد رسید. قصد دارم این نمایش را برای اجرا در جشنواره سی و سوم تئاتر فجر آماده کنم. از طرف دیگر طرح این اثر نمایشی را پیش از این برای اجرا به تالار مولوی ارائه کرده بودم که مورد تصویب قرار گرفته بود.

کارگردان «رضا» عنوان کرد: در حقیقت در زمان مدیریت سعید اسدی این طرح قبول شده بود و ما نوبت بازبینی داشتیم از آنجا که اجرای «صدای آهسته برف» جزو تعهدات قبلی تالار مولوی است صحبتهایی با امیرحسین حریری مدیر جدید داشته ام که امیدوارم به زودی برنامه ریزی ها برای روی صحنه رفتن این نمایش صورت گیرد.

رمضانی که به تازگی با نمایش «تیم شنا» در چند فستیوال مختلف تئاتری شرکت کرده است، در این زمینه توضیح داد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از نمایش «تیم شنا» در جشنواره های مختلف به عمل آمد که جای خرسندی است. این نمایش موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از فستیوال رم شد. همچنین با گروه «سوراخ تو دیوار» در فستیوال فلورانس، ونیز و آمستردام نیز حضور داشتیم که در آمستردام به جای اجرای نمایش تنها تبادل اطلاعات و مراوده با مسئولان صورت گرفت. 

گروه تئاتر «سوراخ تو دیوار» به سرپرستی جابر رمضانی به تازگی از چند فستیوال در کشورهای رم‌، فلورانس ونیر و آمستردام بازگشته است. همچنین نمایش «تیم شنا» پیش از این نیز در فستیوال‌هایSKENUP کوزوو ITSELF لهستان و جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران اجرا رفته و جوایز متعددی را از این جشنواره‌ها دریافت کرده است.

علاوه بر جابر رمضانی مریم نورمحمدی، مینا زمان، سارا بیگدلی شاملو، شکیبا فدایی به عنوان بازیگر و نیما عقیانی موسیقی و ماهان چرمشیر عضو گروه کارگردانی در این جشنواره حضور داشتند.