مهدی علی نژاد درباره وضعیت خانه نمایش دا در این روزهای کرونایی و احتمال تعطیلی همیشگی آن، توضیحاتی داد.

پایگاه خبری تئاتر: مهدی علی نژاد مدیر خانه نمایش مهرگان درباره برنامه های این تماشاخانه به خبرنگار حوزه تئاتر گفت: این روزها کجدار و مریز برنامه ها را پیش می بریم اما کرونا و تبعات آن به ما ضربه های زیادی زده و امکان اینکه تماشاخانه را کلا تعطیل کنیم وجود دارد چون واقعا از پس هزینه ها برنمی آییم و برنامه ریزی منسجمی هم برای آینده هم نداریم.

او افزود: البته نمایش «درد و داد» به کارگردانی کامبیز نیک آمیز هر شب ساعت ۲۱ اجرا می رود و در کنار این برنامه های دیگری هم داریم ولی اینکه فکر کنید جوابگوی تماشاخانه باشد، اصلا چنین نیست فقط در حد اینکه بگوییم داریم کاری انجام می دهیم.

این مدیر تماشاخانه بیان کرد: کارگردان ها و گروه های حرفه ای تر اقدامی برای اجرا انجام نمی دهند، گروه هایی هم که اجرا می روند آنچنان با استقبال روبرو نمی شوند و تماشاگر ندارند و این نیز مزید بر علت شده تا از پس هزینه ها برنیاییم.

وی درباره حمایت هایی که قولش را داده بودند، اظهار کرد: در قد و قامت حرف و وعده باقی مانده است و همچنان هم می گویند انجام می دهیم ولی خبری نیست. از قبل عید و دقیقا چند روز پس از تعطیلی کرونایی، با شهرام کرمی مدیر وقت اداره کل هنرهای نمایشی جلسه داشتیم که گفت در اسفند کمک می کنیم که استعفا داد و رفت و تا قادر آشنا انتخاب و جایگزین شد به فروردین ماه ۹۹ رسیدیم در فروردین، اردیبهشت و خرداد با آشنا هم جلسه گذاشتیم و کماکان می گویند حمایت می کنیم ولی هنوز اتفاقی نیفتاده است.

او ادامه داد: این روزها فقط چراغی روشن است که خود این هم هزینه دارد. همه مشکلات دست به دست هم داده تا هرچه به پایان مرداد نزدیک می‌شویم احتمال تعطیلی کامل این تماشاخانه قوت بگیرد.

مدیر خانه نمایش مهرگان تصریح کرد: کل تئاتر این کشور با کمتر از ۱۰ میلیارد تومان جان می گیرد؛ رقمی که واقعا شوخی است و به راحتی می توان تامین کرد ولی انگار نمی‌خواهند حامی باشند.

علی نژاد در پایان عنوان کرد: به کجا رسیدیم که پس از هفت سال سالن‌داری، مجموعه داری و ماندن در این حوزه می خواهیم خداحافظی کنیم مگر اینکه حمایت های لازم انجام شود.


منبع: خبرگزاری صبا