اردشیر صالح‌پور با بیان اینکه در یک هفته آینده به دنبال اعلام فراخوان سی‌وسومین جشنواره تئاتر فجر خواهد بود، به محدودیت زمانی تا آغاز جشنواره اشاره کرد و گفت: باید در برنامه‌ریزی جشنواره تئاتر فجر شتاب بیشتری به خرج دهیم.

پایگاه خبری تئاتر: این هنرمند که به عنوان دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شش ماه قبل از برگزاری جشنواره، منصوب شده است،درباره برنامه‌هایش تا آغاز جشنواره گفت: تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا با توجه به فرصت باقی مانده برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام دهیم و از همین امروز اولین جلسه اجرایی‌مان را آغاز خواهیم کرد، به هر حال جشنواره بخش‌های ثابتی از جمله بخش بین الملل و جشنواره جشنواره‌ها را دارد که باید مثل هر سال در جشنواره حضور داشته باشند، بخش‌های استانی و منطقه‌ای جشنواره هم فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که ظرف یک هفته آینده فراخوان جشنواره را اعلام کنیم تا هنرمندان بتوانند برنامه‌ریزی‌هایشان را سریع‌تر انجام دهند.

این هنرمند همچنین یادآور شد: به هر حال من با این مقوله غریبه نیستم و پیش از این دبیر اجرایی جشنواره فجر بوده‌ام و تجربه این کار را دارم. امیدوارم تا با کمک همکاران و خانواده تئاتر این اتفاق مهم را به سرانجام برسانیم و هر چه زودتر هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم را برای برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره انجام دهیم.

صالح‌پور تصریح کرد: مطمئنا برای خانواده تئاتر مهم است که آخرین دستاوردهای ذوقی خود را در جشنواره ارائه دهد و ما هم باید با توجه به زمان باقی‌مانده شتاب بیشتری را به خصوص در بخش بین‌الملل به خرج دهیم.

این هنرمند تئاتر با تأکید بر اهمیت بخش بین‌الملل در تاریخ جشنواره تئاتر فجر و بحث بودجه افزود: طبیعتا برای بودجه جشنواره نگرانی‌هایی داریم اما این به معنی عدول از ارزش‌های دراماتیک نیست و مطمئنا به دنبال دعوت از چند گروه معتبر جهانی هستیم، چرا که جشنواره نباید وجه بین‌المللی بودنش دچار خدشه شود. ما باید با برنامه‌ریزی این وجاهت جشنواره را حفظ کنیم تا این جشنواره ملی ما که سال‌های زیادی در حال برگزاری است، در قد و قواره فرهنگ ما ظاهر شود.

او در پایان اظهار امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر و حداکثر تا یک هفته آینده فراخوان سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شود.

جشنواره تئاتر فجر هر ساله اوایل بهمن ماه برگزار می‌شود.