معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد از بدهی‌های قبلی این معاونت پرداخت شده است، از دریافت یک میلیارد دیگر از دولت در آینده خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد درباره مشکلات اهالی تئاتر که به تجمع اعتراضی منجر شد و وی وعده داد که تا پایان شهریور بخشی از بدهی‌های معوقه را پرداخت خواهد کرد، اینگونه گفت: ما با چند مشکل روبه‌رو هستیم؛ یکی از آنها مطالبات مانده هنرمندان است. ما در حوزه تئاتر به هنرمندانی که قبلا و در سال‌های گذشته کار کرده‌اند 3 میلیارد بدهی داریم که جمع این بدهی حداقل به سال 89 می‌رسد.

وی افزود: همانقدر که مهم است بدهی های معوقه را پرداخت کنیم، انجام امور روزمره نیز اهمیت دارد و نمی‌توانیم امور روزمره و جاری را نیز رها کنیم. من می‌خواهم به تناقض برنخوریم و مشکل اینجاست اگر برای بعضی کارها هزینه کنیم آنها که طلب دارند بدهی‌های معوقه خود را طلب می‌کنند. به هر حال نباید کارهای جاری را هم رها کرد و باید به تدریج و کم کم به کارهای جاری و معوقه هر دو برسیم.

معاون هنری وزیر ارشاد در پایان گفت: ما تا الان حدود یک میلیارد بدهی‌های قبلی این معاونت را پرداخت کرده‌ایم که مالیات‌های تکلیفی و بدهی‌هایی از انجمن موسیقی از جمله آنهاست. از ابتدای سال تاکنون ما در حدود 2 میلیارد از دولت گرفته‌ایم و قرار است حدود یک میلیارد دیگر هم دریافت کنیم.