سپند امیرسلیمانی پس از 13 سال دوری از دنیای تئاتر در ˝آرسنیک و تور کهنه˝ به کارگردانی حسین پارسایی نقش یک دکتر را بازی می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: حضور پیمان قاسم‌خانی به عنوان مشاور کارگردان و همچنین چند بازیگر شناخته‌شده و محبوب طنزهای تلویزیونی در جدیدترین نمایش حسین پارسایی "آرسنیک و تور کهنه" که قرار است از 9 مرداد در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود، باعث شده تا این نمایش از هم اکنون نظر بسیاری از علاقه‌مندان تئاتر را متوجه خود کند.

حضور مجدد سپند امیرسلیمانی پس از سال‌ها در یک نمایش و نقش‌آفرینی او در کنار چهره‌هایی مانند بیژن بنفشه‌خواه، پژمان جمشیدی و بهاره رهنما، جذابیت این کار را برای بسیاری به عنوان اقتباسی از یکی از کمدی‌های معروف برادوی دو چندان کرده است.

این بازیگر شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون درباره علت دوری‌اش از تئاتر طی سال‌های گذشته و همچنین چگونگی حضورش در نمایش "آرسنیک و تور کهنه"، ضمن ابراز خرسندی از اینکه بعد از حدود 13 سال این فرصت را پبدا کرده تا مجدد در یک اثر نمایشی حضور داشته باشد، گفت: آخرین باری که تئاتر کار کردم سال 80 بود و بعد از آن به قدری از تئاتر دل‌زده شده بودم که حدود 8 سال علاوه بر اینکه هیچ پیشنهاد تئاتری را نمی‌‌پذیرفتم، حتی هیچ تئاتری هم نمی‌دیدم. بعد از آن و زمانی‌که این دل‌زدگی مقداری کمتر شد هم راستش پیشنهادها را خیلی دوست نداشتم. از طرفی هم وقتی شما یک کاری را برای مدت زیادی انجام نمی‌دهید تصمیم‌گیری سخت‌تر می‌شود، چون فکر کردم یا کاری را انجام ندهم یا درست انجام بدهم و به همین خاطر هم تا امروز این فرصت فراهم نشد.

او ادامه داد: برای این کار خانم رهنما با من تماس گرفتند و پیشنهاد این کار را دادند. در ابتدا هم دو نقش به من پیشنهاد دادند و من هم بعد از خواندن متن نقش دکتر را انتخاب کردم.

امیرسلیمانی درباره نقش خود در این نمایش توضیح داد: در "آرسنیک و تور کهنه" نقش دکتری را بازی می‌کنم که با جراحی پلاستیک چهره افراد را تغییر می‌دهد و در واقع در طول قصه مشخص می‌شود که این شخص چه ارتباطی با جاناتان (پژمان جمشیدی) و عمه‌هایش که خانم رهنما و امن‌زاده بازی می‌کنند دارد. نکته دیگر اینکه نقش این دکتر خیلی شبیه شخصیت اصلی متن که قبلا کار شده نیست و در واقع با توجه به صحبت‌هایی که با آقای پارسایی انجام دادیم و ایشان هم این اجازه را به من دادند، سعی کردم نقشی متفاوت با آنچه در متن اصلی هست ارائه کنم و تماشاگری که کار را می‌بیند از آن راضی باشد.