انیمیشن «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری این‌روزها در مرحله انیمیت قرار دارد.

پایگاه خبری تئاتر: انیمیشن «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری از جمله تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که این‌روزها در مرحله انیمیت قرار دارد.

کارگردان پویانمایی «ده سالگی» در مورد تکنیک مورد استفاده در ساخت این اثر توضیح داد: این انیمیشن ۱۲ دقیقه‌ای با تکنیک استاپ‌موشن و به صورت عروسکی در امور سینمایی کانون پرورش فکری تولید می‌شود.

فاطمه جعفری در مورد فیلمنامه این اثر گفت: این انیمیشن بر اساس خاطره‌ای که از فردی خواندم با همکاری مانی کاشیان نوشته شده است ولی در فضاسازی و کاراکترها تغییرهایی حاصل کردم. تاکیدمان بر این بود که داستان، فضاسازی‌ها و کاراکترهای این اثر به خطه جغرافیایی خاصی تعلق نداشته باشد.

جعفری در باره موضوع این انیمیشن عنوان کرد: این فیلم درباره‌ یک مرگ است که باعث می‌شود زندگی پسربچه‌ ۱۰ ساله‌ای به قبل و بعد این اتفاق قسمت ‌شود. تأثیری که این مرگ در زندگی پدر و پسر و نوع رابطه آن‌ها با محیط اطراف می‌گذارد.

به گفته کارگردان، این انیمیشن سه کاراکتر دارد. پسر و پدر شکارچی که در میان جنگلی زندگی می‌کنند و کاراکتر سوم که یک مرغابی است. برای ساخت جنگل از درخت‌های طبیعی استفاده کردیم، بنابراین عروسک‌ها را نسبت به سایر کارهای عروسکی بزرگ‌تر یعنی ۳۰ و ۴۰ سانتی‌متری ساختیم تا با هم هماهنگی داشته باشند. با این عروسک‌ها می‌توانم به ظرایف بپردازم و انیمیت‌های بهتری از آن‌ها بگیرم.

این کارگردان با بیان این‌که انیمیشن «ده سالگی» در نیمه راه یعنی در مرحله انیمیت قرار داد، در پایان اظهار امیدواری کرد که کار تا پایان آذر سال ۱۳۹۹ به پایان برسد. کار تدوین و موسیقی این انیمیشن که مخاطبان آن کودکان ۸ یا ۹ سال به بالا هستند، در حال انجام است.

مانی کاشیان و فاطمه جعفری فیلمنامه‌نویس، فاطمه جعفری انیمیت، مانی کاشیان فیلمبردار و طراح هنری این اثر کوتاه هستند و محمدرحیم بختیاری آرماتور انیمیشن «ده سالگی» را ساخته است.

دکورهای این انیمیشن بر عهده حمیدرضا برخورداری و ساخت عروسک‌ها نیز بر عهده هلیا قره‌گزلو بوده است.

فاطمه جعفری پیش از این نیز انیمیشن «حکایت کلاه غیبی» را به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید کرده است.