مهدی شادی زاده از ساخت مستند جدید خود با عنوان «کاکتوس ها دیگر گل نمی دهند» خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: مهدی شادی زاده عکاس و کارگردان درباره مستند جدید خود گفت: حدود یک سال پیش ساخت مستند جدیدم را شروع کردم که در ابتدا عنوان این مستند «درختان سوخته» بود ولی بعد تصمیم گرفتم اسم این مستند را تغییر دهم و عنوان «کاکتوس ها دیگر گل نمی دهند» را انتخاب کردم. من قبل از شروع کار یک سری راش تهیه کرده بودم که در یک روز برفی از تعدادی کارتن خواب گرفته شده بود.

این عکاس افزود: بعد از مدتی با سیمین بایرامی آشنا شدم، شعرهای ایشان را خواندم و تصمیم گرفتیم در این طرح با هم همکاری کنیم زمانی که شعرهای سیمین بایرامی را خواندم طرحی به ذهنم رسید که سیمین بایرامی فیلمنامه این مستند را براساس این طرح نوشته است.

وی با اشاره به اینکه پروانه ساخت این مستند را به سختی گرفته است، تاکید کرد: در این مستند از اشعار شاعران معاصر استفاده کردیم و قصد داشتیم این مستند بهانه ای باشد تا بیشتر به اشعار شاعران معاصر مانند فروغ فرخزاد، سیمین بهبهانی، شاملو و... که درباره عشق صحبت کرده اند توجه شود. یکی از مهم ترین اهداف این بود که چطوری می توانیم اشعار را به مستند تبدیل کنیم زیرا دوست نداشتم مستند حالت شعاری داشته باشد.

این کارگردان عنوان کرد: این مستند کمی دردآور است و زندگی یک سری کارتن خواب را روایت می کند. خیلی از این کارتن خواب ها بعد از اینکه در عشق شکست خوردند زندگیشان دستخوش یک سری مشکلات می شود ولی سعی کردم این اتفاقات را به صورت دردهای جهانی نشان دهم.

وی در پایان گفت: مستند «کاکتوس ها دیگر گل نمی دهند» در مراحل نهایی تدوین قرار دارد که تدوین آن به عهده حنانه میرزایی بوده و فیلمنامه توسط سیمین بایرامی نوشته شده است.