نمایشنامه «امینه» نوشته علی شمس توسط انتشارات «انار» در کشور کانادا، منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: علی شمس نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درباره انتشار نمایشنامه «امینه» که در سال ۱۳۸۷ نوشته بود گفت: نمایشنامه «امینه» سال ۸۸ جزو آثار برگزیده مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد و آن زمان با حضور بازیگرانی چون هدایت هاشمی و نگار جواهریان این نمایشنامه را در قالب نمایشنامه خوانی اجرا کردیم. به تازگی چاپ مجدد «امینه» توسط انتشارات «انار» که در کشور کانادا است، عرضه شده است.

وی درباره موضوع نمایشنامه «امینه» افزود: این اثر به یک برهه مغفول مانده از دوران سلطنت آقامحمدخان قاجار و رفتارشناسی زبان در آن دوران می‌پردازد.

شمس با اشاره به اینکه «امینه» طی سال‌های گذشته توسط گروه‌های مختلف تئاتری اجرا شده است، درباره اینکه آیا قصد به صحنه بردن این اثر نمایشی را دارد یا نه، یادآور شد: «امینه» متعلق به دوره‌ای از نمایشنامه نویسی من است که نگاهم به صحنه و اجرا به گونه‌ای دیگر بود و دیگر قصد به صحنه بردن آن را ندارم.

این هنرمند تئاتر درباره نحوه عرضه چاپ جدید نمایشنامه «امینه»، اظهار کرد: چاپ نمایشنامه «امینه» در کانادا امکان دسترسی ایرانیان خارج از کشور به نمایشنامه‌های ایرانی را بهتر می‌کند زیرا هم امکان خرید نمایشنامه به صورت چاپ شده را دارند و هم می‌توانند نسخه مجازی آن را از طریق سایت آمازون تهیه کنند.

وی ادامه داد: به زودی قرار است نمایشنامه «شبی از شب‌های تهران مسافری» نیز توسط انتشارات «انار» در کانادا منتشر شود.

شمس در پایان سخنان خود تأکید کرد: قرار است انتشارات «انار» مجموعه‌ای از آثار نمایشنامه نویسان ایرانی را منتشر کند.


منبع: خبرگزاری مهر