در نشست رسانه‌ای فیلم «خورشید» در جشنواره سال پیش گفتم این فیلم طلوع دوباره مجیدی است و حالا راهیابی این فیلم به جشنواره ونیز نشان می‌دهد که درخشش این فیلم آغاز شده است.

پایگاه خبری تئاتر: حضور در ونیز هم فرصت دوباره‌ای برای نام‌آوری مجید مجیدی و هم یادآوری سینمای ایران در عرصه بین‌المللی است که بعد از چند سال که سینمای ایران را با نام اصغر فرهادی در جهان معتبر کرد این بار با «خورشید» و مجید مجیدی این موفقیت تکرار شود. «خورشید» یادآور روزهای خوب مجید مجیدی است که این بار به معضل کودکان کار پرداخته و می‌تواند نگاه جهانیان را به خود جلب کند. «خورشید» قصه و روایت ساده‌‌ای دارد و با زلالی و خلوص دنیای کودکانه آمیخته و این می‌تواند هر مخاطبی را از هر کجای دنیا با خود همراه و همدل کند.

بازی‌های خوب بازیگران کودک و نوجوان که برخی از آنها واقعاً کودک کار هستند از جمله امتیازات و نقاط قوت فیلم است که پیش‌بینی می‌شود نگاه داوران و تماشاگران در جشنواره ونیز را جلب کند. مجیدی با فیلم «بچه‌های آسمان» جزو پنج نامزد نهایی دریافت بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۱۹۹۸ بود و نخستین کارگردان ایرانی است که نامزد دریافت جایزه اسکار شده ‌است. اینک بار دیگر این فرصت برای او پیش آمده تا در جشنواره ونیز بر اعتبار سینمای ایران بیفزاید. فیلم او به بخش اصلی جشنواره راه یافته و در کنار بازیگران کودکش، یک علی نصیریان فوق‌العاده دارد که می‌تواند پشتوانه محکمی برای این فیلم باشد.

شناخته بودن خود مجید مجیدی در جشنواره‌های بین‌المللی هم امتیاز دیگری است که می‌تواند امید درخشش «خورشید» را بیشتر کند. فیلم‌های او در جشنواره‌های معتبری چون «برلین» و «مونترال» جایزه گرفته‌اند. رضا ناجی برای بازی در «آواز گنجشک‌ها» از جشنواره فیلم برلین جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. امید به اینکه شیر ونیز به «خورشید» برسد.


منبع: روزنامه ایران
نویسنده: رضا صائمی