کمال هاشمی، کارگردان تئاتر عنوان کرد: امسال خیلی دوست داشتم نمایش جدیدم را روی صحنه ببرم اما با این وضعیت کرونایی و تئاتر، چطور هم خود و هم تماشاگر ان می توانیم تمایل به تئاتر داشته باشیم. قدری باید شرایط عادی تر شود تا بتوانیم به اجرا فکر کنیم.

پایگاه خبری تئاتر: «کمال هاشمی» کارگردان تئاتر گفت: امسال خیلی تمایل به اجرای نمایش داشتم اما شرایط تئاتر خیلی مشخص نیست به خاطر همین دست نگه داشته و منتظر هستم تا ببینم جریان این کرونا به کجا می کشد و انتهایش چه می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: الان تمرین نمایش خودم را می خواستم برای اجرا در پاییز و نیمه دوم سال آغاز کنم اما بعید می دانم با این شرایط به اجرای نمایش در سال جاری برسیم اصلا خود تماشاچی با چه اطمینانی این روزها می تواند به تئاتر بیاید؟

هاشمی با اشاره به پیش بینی اش از وخامت اوضاع در پاییز و زمستان گفت: با این شرایط بدون تماشاگری چطور می توان به اجرای نمایش پرداخت، خیلی خوب است که یک سری دوستانمان الان کار می کنند و چراغ تئاتر را روشن نگه داشته اند اما آنها هم از این وضعیت بدون تماشاگری راضی نیستند و قطعا آنها هم متضرر خواهند شد و هیچ جایی هم این ضرر را جبران نمی کند اما به نظر من برای کسی که می خواهد کار جدیدی را شروع کند، شرایط خوبی نیست و من ترجیحم این است که شرایط قدری نرمال شود تا بهتر به اجرا برویم.

وی با اشاره به نمایشنامه ای که در دست نگارش دارد، گفت: برای اجرا در سالن خاصی هنوز اقدام نکرده بودم اما یکی ـ دو سالن را مدنظر داشتم ولی هنوز مذاکره ای نکردم چرا که هنوز به تاریخ مشخصی نرسیده ام.

این کارگردان تئاتر درباره محتوای نمایشش گفت: با توجه به تجربه ای که در فرم نمایش دیجیتال از کار قبلی ام داشته، این کار هم در ادامه تجربه کار قبلی ام دیجیتال تئاتر است نمیخواهم خیلی هم درباره جزئیات فرم آن صحبت کنم اما همین را بگویم که در این حوزه تئاتر دیجیتال است و دارای سه بازیگر ، دو خانم و یک آقا است.


منبع: خبرگزاری فارس