نمایش «کمدی زا» به کارگردانی کاوه مهدوی اجرایش را در تماشاخانه سنگلج با رعایت پروتکل های بهداشتی در میزانسن و فاصله بازیگران و مخاطبان آغاز کرد.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «کمدی زا» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از هفدهم مرداد ماه اجرایش را در تماشاخانه سنگلج آغاز و تا بیست و چهارم نیز ادامه دارد.

بازیگران کار پریسا محسنی، نازنین ادیب، کیمیا امینی، نیلوفر مظفری، نگار غفاری، آیسان حدادی، روزبه دانشیان، پوریا معصومی، زهرا درخشان، امیرعلی شاه اسماعیلی، امیرمحمد اسماعیل زاده، عرشیا کرمی، رقیه عطا الهی، زهرا حسین زاده، فائزه هزاری .

کاوه مهدوی گفت: این نمایشنامه براساس نمایشنامه «حساب پرداخت نمیشه» داریو فو آماده شده که سال گذشته تصمیم داشتیم اجرا برویم اما به دلائل کرونا و مسائل دیگر فراهم نشد. الان هم مدتی بود که در تدارک آماده سازی و تمرین و حال هم اجرا در سنگلج هستیم.

وی در ادامه افزود: ساختار نمایش کمدی است که بارها نمایشنامه اصلی در ایران و خارج از ایران به اجرا در آمده است. داستان اصلی از این قرار است که قیمت شیر گران می شود، مردم برای خرید روانه بازار می شوند، می خواهند به قیمت دیروز خرید کنند ولی با مخالفت روبه رو می شوند و دست به اقدام می زنند، این نمایش سال 96 نیز در تئاتر شهر اجرا شد.

مهدوی با اشاره به موزیکال بودن کار و دغدغه شان برای شاد کردن مردم گفت: در میزانسن تغییراتی به خاطر شرایط کرونا دادیم، تعدادی شخصیت های نمایش هم کم شدند و با فاصله طراحی ها صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه کار دو اجرای به صحنه می رود، گفت: هر اجرا با یک گروه روی صحنه است البته در هر اجرا تیمی که بازی ندارد در میان تماشاگران حضور دارد و ترانه خوانی می کند.

سایر عوامل نمایش مدیر تولید: سحر فرامرزی راد، مجری طرح: کارگاه هنرهای نمایشی بداهه، برنامه ریز: محسن خدایی، گروه کارگردانی: پریسا محسنی علی پورستوده، طراح صحنه و طراح لباس: کاوه مهدوی، آهنگساز: مسعود صالحی، نویسنده و کارگردان کاوه مهدوی، نوازنده: عرشیا همتی زاده، تیزر: رقیه عطااللهی، پوستر و بروشور: علی خداوردی، روابط عمومی: سیما تیموری، دستیار تولید: عرشیا زنجانی هستند.


منبع: خبرگزاری فارس