معصومی درباره تازه‌ترین پروژه خود گفت: من به‌عنوان یک فیلمساز وجدان اجتماعی دارم و سمت موضوعی می‌روم که معضل باشد. «شلیک به اسب لنگ» نیز روایتی درام از کولبرهاست بلکه بتوانم جامعه را متوجه این مسئله کنم.

پایگاه خبری تئاتر: سینمای اجتماعی از جمله قالب‌های مورد علاقه فیلمسازان ایرانی است که هر از گاهی نیز شاهد فیلم‌های قابل تأملی در آن هستیم هرچند که عمده این آثار دوباره متوجه فضای آپارتمانی می‌شود.

با این وجود برخی فیلمسازان این ژانر را وارد قصه‌های جدی و لوکیشن‌های خاصی می‌کنند که به نوعی می‌توان بدعتی در سینمای ایران باشد.

خسرو معصومی، کارگردان سینما که سابقه ساخت چنین فیلم‌های سخت و خاصی را با «کار کثیف»، «تابو» و حتی «خرس» تجربه کرده، دوباره قرار است سراغ سوژه حساس دیگری برود.

امیدوارم کرونا اجازه دهد زمستان آن را کلید بزنم

این فیلمساز درباره تازه‌ترین پروژه سینمایی خود گفت: من به‌تازگی فیلمنامه درام و سینمایی «شلیک به اسب لنگ» را درباره کولبرها نوشته‌ام که امیدوارم بتوانم با بهبود شرایط کرونایی، زمستان امسال آن را جلوی دوربین ببرم.

وی افزود: داستان فیلم نیاز به فصل زمستان دارد ولی اگر کرونا اجازه ساخت و فیلمبرداری آن را در این زمان ندهد، آن را به سال بعد موکول خواهم کرد.

معصومی توضیح داد: «شلیک به اسب لنگ» سوژه خاصی دارد؛ از جنس فیلم‌هایی که شخصاً به آن علاقه دارم. از این بابت که همواره تلاش دارم فضایی ایجاد کنم که مسئولان و جامعه را متوجه این اتفاقات بسازم. من به سینما نگاه تجاری ندارم و نمی‌خواهم با نگاه گیشه‌ای سمت این سوژه‌ها بروم.

قصه کولبرها که در ایران و کردستان روایت می‌شود

کارگردان «کار کثیف» اینگونه نیز تأکید کرد: کسی که رمانی می‌نویسد دنبال پول درآوردن از آن نیست؛ سینمای من به رغم جدیت، شبیه این ماجراست. سینمای اجتماعی به قصه‌های مسئله‌دار نیاز دارد تا تلنگری بزند. حتی اگر به قول برخی سینمای پردردسری باشد و هر کسی سراغش نرود.

خسرو معصومی تأکید کرد: من به‌عنوان یک فیلمساز وجدان اجتماعی دارم و سمت موضوعی می‌روم که معضل باشد. «شلیک به اسب لنگ» نیز روایتی است از کولبرها که قصه‌اش در ایران و بخشی در کردستان عراق خواهد گذشت.


منبع: خبرگزاری آنا