مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام کرد که گارگاه‌های فصلی دور جدید پروژه چهار فصل تئاتر ایران اینترنتی برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: ایوب آقاخانی - سرپرست و مؤسس پروژه‌ی آموزش نمایش‌نامه‌نویسی به علاقه‌مندانِ خارج از پایتخت با نام «چهارفصل تئاتر ایران» - گفت: به دلیل شرایط موجود در سرتاسر کشور ـ و جهان ـ و توجه به توصیه‌های بهداشتیِ حاکم بر جامعه، با تأمل و صبوری بسیار، نهایتاً تصمیم بر آن شد تا کارگاه‌های فصلی این دوره از پروژه ـ که همواره در تعریف برگزاری هر فصل دومین مرحله‌ی آن فصل شناخته می‌شود ـ به صورت مجازی و اینترنتی برگزار شود.

برگزیدگان این فصل از دور نوین پروژه با نام «شهدای مقاومت» که قبلاً اسامی آثار و استان‌های مربوطه و نویسنده‌هایشان از طریق خبرگزاری‌ها اعلام شده بود، آراء و نظرات مشورتی هیئت‌علمیِ این فصل را متشکل از آقایان رحمت امینی، مهرداد رایانی مخصوص و ایوب آقاخانی، از طریق فضای مجازی تعریف‌ شده طی همین هفته ـ بیست‌وششم تا سی‌ویکم مردادماه 1399 ـ دریافت خواهند کرد.

گفتنی است امکان تعامل افراد و اساتید در مسیر نگارش توسط دبیرخانه‌ی برگزاری پروژه تعریف شده است. نمایشنامه‌نویسان شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها، تا پایان شهریورماه فرصت خواهند داشت آثارِ بازنویسی‌شده‌ی نهایی خود را به دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از طریق نشانی الکترونیکی sahnemagazine@yahoo.com برسانند. آثار نهایی توسط اعضای هیئت‌علمی بررسی و برگزیدگانشان جهت چاپ به انتشارات سوره‌ی مهر معرفی خواهند شد.

فراخوان پنجمین فصل از دور نوین پروژه‌ی جامع ملی آموزشیِ «چهارفصل تئاتر ایران» ابتدای شهریورماه منتشر خواهد شد.