مدیرعامل خانه تئاتر از تشکیل کارگروهی مشترک میان این تشکل و صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر:  ایرج راد گفت: چندی پیش جلسه مشترکی با دکتر غلامرضا خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان داشتیم و در این جلسه مقرر شد کارگروهی از طرف خانه تئاتر و این صندوق تشکیل شود تا مسائل و خواسته‌های هنرمندان تئاتر مانند بیمه، وام و... از طریق این کارگروه پیگیری شود.

به گفته او، این کارگروه متشکل از دو نماینده از سوی خانه تئاتر و دو نماینده از صندوق است.

راد اضافه کرد: همچنین قرار شد کارت عضویت خانه تئاتر ملاک عمل این صندوق در پیگیری امور هنرمندان باشد، زیرا پیش از این مرکز هنرهای نمایشی باید به هنرمندان معرفی نامه می‌داد که این معرفی نامه بعد از بررسی و تأییدیه به جریان می‌افتاد، اما تلاش می‌کنیم از این به بعد کارت عضویت خانه تئاتر ملاک قرار بگیرد.

نایب رییس هیات مدیره خانه تئاتر یادآور شد: قرار است خانه تئاتر از طریق این کارگروه نظرات خود را درباره آیین‌نامه‌ای که در بیمه وجود دارد، اعمال کند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر همچنین با اشاره به پیگیری برای اجرای بند ل ماده 139 قانون اساسی مبنی بر معافیت مالیاتی هنرمندان توضیح داد: مسائل و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، اما طبق این بند کسانی می‌توانند مشمول معافیت مالیاتی شوند که مجوز وزارت ارشاد را دارند و از آنجا که خانه تئاتر این مجوز را دارد، بنده پیشنهاد کردم دیگر نیازی نباشد اعضای ما برگه معافیت و تأییدیه بگیرند و فقط با ارائه کارت خانه تئاتر، مورد قبول امور مالیاتی قرار بگیرند.

او درباره موانع بیمه اعضای جدید که به دلیل بدهی دولت به صندوق حمایت از هنرمندان ایجاد شده است، توضیح داد: این مشکل هنوز سر جای خودش است، زیرا تأمین اعتبار صورت نگرفته ولی طبق قول دکتر ارجمندی، قرار است این مشکل نیز حل بشود.

ایرج راد در پایان سخنانش با اشاره به پیچیده بودن مباحث معافیت مالیاتی هنرمندان به ایسنا گفت: مسایل متفاوتی در این زمینه وجود دارد و خود من هم برای برخی از پرسش‌هایم در این زمینه، پاسخ روشنی نگرفته‌ام.