نمایش «بالستیک زخم» به نویسندگی و کارگردانی پیام لاریان که داستان آن برگرفته از نظریه‌ی خشونت نمادین «بوردیو» اندیشمند فرانسوی است به صحنه می‌رود. »

پایگاه خبری تئاتر:  پیام لاریان درباره این اثر نمایشگی یادآور شد: نمایشنامه‌ی «بالستیک زخم» سال 91 نوشته شد و آن را در جشنواره تئاتر دانشگاهی در سال 92 به صحنه بردیم.

وی ادامه داد: ابتدا قرار بود این نمایش را در تالار انتظامی خانه هنرمندان اجرا کنیم اما بعد طبق تفاهمی که با آقای اتابک نادری مدیر قبلی مجموعه‌ی تئاتر شهر داشتیم، قرار شد تابستان امسال در کارگاه نمایش اجرا برویم.

این کارگردان درباره داستان این نمایش توضیح داد: داستان «بالستیک زخم» درباره دو جوان به نام‌های مرتضی و بیژن است که می‌خواهند با یک اسلحه به دوستشان کمک کنند و...

لاریان با بیان اینکه نمایش «بالستیک زخم» در فضایی رئالیستی روایت می‌شود، گفت: این نمایشنامه بر اساس نظریه‌ی خشونت نمادین از «بوردیو» اندیشمند فرانسوی نوشته شده است. نظریه‌ای که درباره تأثیر خشونت بر زندگی انسان است و مهم‌تر از همه خشونتی که در زندگی روزمره تجربه می‌کنیم.

وی افزود: «بوردیو» می‌گوید این خشونت مثل تنفس است. شما فضای را تنفس می‌کنید که فضای مسمومی است اما شما متوجه نمی‌شوید که این خشونت به شما وارد شده است.

این کارگردان درباره اسم نمایشش توضیح داد: علم بالستیک، علم پرتاب گلوله است که سه قانون در آن وجود دارد؛ قانون اول بالستیک داخلی که حرکت گلوله در لوله تفنگ است. قانون دوم بالستیک خارجی است که حرکت گلوله بین لوله تفنگ و جسم است و قانون سوم بالستیک زخم است که حرکت گلوله داخل جسم است.

در این نمایش الهه شه‌پرست، مهدی جیرودی و رضا سلیمان‌تاش به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش «بالستیک زخم» از 13 مرداد ساعت 18 در کارگاه نمایش مجموعه نمایش تئاتر شهر به صحنه می‌رود.