علی سرابی در نمایش ˝ترانه‌های محلی˝ به کارگردانی محمد رحمانیان در دو اپیزود مختلف نقش‌هایی متفاوت را بازی می‌کند که به گفته خودش در گویش، لهجه، رفتار و سن و سال از او بسیار دور است.

پایگاه خبری تئاتر: علی سرابی پس از بازی در دو نمایش "خشک‌سالی و دروغ" و "هیولاخوانی" به کارگردانی محمد یعقوبی در ماه‌های گذشته و نقش‌خوانی در نمایشنامه‌خوانی "مجلس ضربت زدن" به کارگردانی محمد رحمانیان، در دومین همکاری خود با این کارگردان این روزها در نمایش "ترانه‌های محلی" بازی می‌کند که از 7 مرداد در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

سرابی درباره حضورش در نمایش "ترانه‌های محلی" به هنرآنلاین، گفت: بزرگترین ویژگی این نمایش حضور محمد رحمانیان به عنوان نویسنده و کارگردان است، چرا که برای همه ما کار کردن با او افتخاری است و بسیار از این همکاری خوشحالم.

او ادامه داد: این دومین تجربه همکاری من با گروه آقای رحمانیان است و آنچه باعث شد تا من بازی در این نمایش را بپذیرم چالش ویژه‌ای بود که در این نقش برای من وجود دارد. در نمایش "ترانه‌های محلی" در دو اپیزود مختلف نقش‌های متفاوتی را بازی می‌کنم که از خودم در گویش، لهجه، رفتار، سن و سال و... بسیار دور است. نکته بعدی گروه بسیار حرفه‌ای است که با آن‌ها مشغول کار هستم. از خود آقای رحمانیان تا بازیگرانی که در کنارشان هستم، تا دستیارها، آهنگساز کار که فردین خلعتبری است، کار کردن در کنار هر کدام از این دوستان افتخاری بزرگ است.

بازیگر نمایش "در انتظار گودو" در توضیح نقش خود عنوان کرد: در نمایش "ترانه‌های محلی" در یک اپیزود نقش مردی 60 ساله را بازی می‌کنم که آذری‌زبان است و در اپیزود بعدی نیز گویش و لهجه کاملا متفاوتی را به نمایش می‌گذارم.

او درباره اهمیت این گویش‌ها در "ترانه‌های محلی" گفت: از آن‌جایی‌که این گویش‌ها در این نمایش دارای اهمیت هستند، ما از افرادی که اهلیت آن منطقه را دارند بهره گرفتیم و این لهجه‌ها و گویش‌ها زیر نظر این دوستان تمرین و تکرار شد تا به درستی ادا شود.

بازیگر نمایش "ترانه‌های قدیمی" درباره استقبال از کارهای رحمانیان اظهار کرد: کارهای آقای رحمانیان همیشه ماندگار است به دلیل این‌که تئاتر زمان اجرایش محدود است و قابلیت بازتولید ندارد بیننده خودش را قطعا خواهد داشت.

سرابی در پایان با اشاره به اینکه مشغول بررسی پیشنهاداتی است که برای بازی در سینما و تئاتر به او شده، گفت: در حال بررسی آثار پیشنهادی هستم. امسال سال سخت و پرکاری برای من بود و نیازمند استراحت هستم، اما تا آخر سال همچنان این اجراها ادامه خواهد داشت.

نمایش "ترانه‌های محلی" درباره یک موسیقیدان ایرانی است که بعد از سال‌ها زندگی در آمریکا برای پایان‌نامه‌ دکترایش که پژوهشی روی موسیقی فیلم‌هایی است که با حال و هوای بومی ساخته شده‌اند، به ایران می‌آید. در اجرای این نمایش موسیقی فیلم‌هایی چون "ناخدا خورشید"، "مادیان"، "بمانی"، "داش آکل"، "قطعه‌ ناتمام"، "شیرسنگی"، "بدوک"، "باشو غریبه‌ کوچک" و "اتوبوس" اجرا می‌شود.

علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، ژاله صامتی، اشکان خطیبی، هومن برق‌نورد، رامین ناصرنصیر، امیرکاوه آهنین جان، هانا کامکار، الهام نامی، سُها سناجو، پرستو رحمانیان، مارال بنی آدم و میلاد حمیدی دیگر بازیگران نمایش تازه رحمانیان هستند.