نمایش مستند « عموهاشم» به کارگردانی داود فتحعلی‌بیگی از اواسط شهریورماه در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: داود فتحعلی بیگی که آخرین‌بار شش سال پیش نمایش «انسانم آرزوست» را در سنگلج به روی صحنه برده بود، با تئاتر مستند « عمو هاشم» به این تماشاخانه  باز می‌گردد.

نمایش «عموهاشم» که متن آن نیز  توسط فتحعلی‌بیگی نوشته شده به بخشهایی از زندگی «هاشم فیاض»  تعزیه‌خوان پیشکسوت و آخرین بازمانده نسل تعزیه خوانان تکیه دولت می پردازد که در سال  1383 در تهران  درگذشت.  هاشم فیاض که بیشتر در قامت اشقیاخوان و خصوصا اجرای نقش شمر شهره بود، در عرصه بین المللی، برای تعزیه شناسان و پژوهشگران اروپایی نمایش ایرانی چهره‌‌ای  معتبر  و شناخته شده‌ای‌ است و در موزه واتیکان چند نسخه تعزیه از او و  ممهور به مهر «هاشم شمر تهرانی» نگه‌داری  و برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود. 

فیاض اجراهای متعددی در کشورهای مختلف و جشنواره های معتبر دنیا داشته است.  در حاشیه یکی از این  اجراها در جشنواره اوینیون در سال 1370، پیتر بروک پس از تماشای تعزیه حربن ریاحی،  او را علی‌بابای نمایش شرق و یکی از بهترین اجراگران نمایشهای آئینی جهان خوانده است.

نمایش «عموهاشم» از اواسط شهریورماه  و با بازی منیژه داوری، حمید معدن کن و امیر آزاد روستا در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می رود. عوامل دیگر  نمایش و اطلاعات تکمیلی در روزهای آینده اعلام خواهد شد.