سرپرست گروه تئاتر «آران» با اشاره به مرحله انتخاب خوانندگان اصلی اپرای عروسکی «سعدی» از تلاش برای اجرای این اثر همزمان با سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: بهروز غریب‌پور درباره جدیدترین فعالیت گروه تئاتر «آران» گفت: مشغول تولید اپرای عروسکی «سعدی» و در مرحله انتخاب خوانندگان اصلی آن هستیم. قطعات موسیقی این اپرای عروسکی با آهنگسازی امیر بهزاد که طی 12 سال گذشته با من همکاری داشته است، ساخته شده‌اند. البته این برای اولین بار است که امیر بهزاد به عنوان آهنگساز اپرای عروسکی فعالیت می‌کند.

وی درباره خوانندگان مدنظر برای اجرای نقش سعدی یادآور شد: گزینه‌هایی مدنظر هستند که باید با آن‌ها مذاکره کنیم اما تا به حال حضور 15 خواننده دیگر از جمله سحر مهدوی در نقش حنونه خواهر منصور بن حلاج قطعی شده است.

سرپرست گروه تئاتر «آران» درباره زمان اجرای اپرای عروسکی «سعدی» تأکید کرد: ما در تلاش هستیم که این اپرای عروسکی را همزمان با سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بهمن‌ماه سال جاری روی صحنه ببریم.

غریب‌پور درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجراهای بین‌المللی اپراهای عروسکی گروه «آران» گفت: بنیاد رودکی در حال پیگیری برنامه‌هایی برای چند سفر خارجی و اجرای اپراهای عروسکی «آران» در کشورهای مختلف از جمله اجرا در کشور اسپانیا است.

این مدرس و کارگردان با سابقه تئاتر عروسکی با اشاره به تولید و اجرای نمایش عروسکی «هفت خوان رستم» توسط اولین گروه دانشجویان مکتب «آران»، از اجرای این نمایش عروسکی به شیوه سایه در ساعت 12 روز دوشنبه 13 مردادماه در تالار فردوسی بنیاد رودکی خبر داد.