تهیه‌کننده فیلم «تعارض» گفت: وقتی راهی برای جبران خسارات احتمالی در نظر نگرفته‌اند چرا باید ریسک کرد و بی‌حساب فیلم‌ها را به نمایش درآورد که منتج به ضرر شود.

پایگاه خبری تئاتر: سینمای آنلاین در دوران کرونایی ایده جدیدی بود که با کمی ریسک آغاز به کار کرد اما توانست مورد اقبال تعدادی از صاحبان فیلم قرار گیرد. در این بین برخی فیلم‌ها از ابتدا رونمایی خود را در این پلتفرم‌های اینترنتی آغاز کردند و برخی دیگر پس از اکران چندهفته‌ای در سینماها وارد این طرح شدند.

با این حال نسبت به سینمای آنلاین تردیدهایی وجود دارد کما اینکه سیدامیر سیدزاده که «تعارض» را آماده نمایش دارد گفت: من به شخصه اکران آنلاین را با وضعیت کنونی قبول ندارم!

تا اکران می‌شود، قاچاق می‌کنند

وی در این‌باره گفت: متأسفانه تا فیلمی وارد عرضه در پلتفر‌های اینترنتی می‌شود، قاچاق شده و سر از اینترنت و غیره درمی‌آورد.

سیدزاده همچنین تأکید کرد: انگار تلاش و تصمیمی هم برای حل معضل قاچاق فیلم‌ها وجود ندارد. هیج نهادی پیدا نمی‌شود که از صاحبان آثار سینمایی حمایت کند و حتی بگوید اگر مثلا به فیلمی خسارت وارد شد، فلان مبلغ را به سینماگر اختصاص می‌دهیم.

این تهیه‌کننده از عرضه «تعارض» در اکران آنلاین ابراز بی‌علاقگی کرد و گفت: وقتی راهی برای جبران خسارات احتمالی در نظر نگرفته‌اند چرا باید ریسک کرد و بی‌حساب فیلم‌ها را به نمایش درآورد که منتج به ضرر شود.

چرا باید فیلمم را اکران کنم؟

سیدزاده تصریح کرد: بنابراین وقتی من تهیه‌کننده دلگرمی ندارم، چرا باید فیلمم را اکران کنم درحالی که می‌دانم دو ساعت بعد از رونمایی، نسخه قاچاقش را در اینترنت و فلان شبکه خارجی و غیره توزیع می‌کنند.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی تعارض ساخته محمدرضا لطفی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده است که رضا بهبودى، سودابه بیضایى، محمد صدیقى مهر، حامد رحیمى نصر، پریسا محمدى و رقیه افشین پور در آن ایفای نقش می‌کنند. «تعارض»در بخش مسابقه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شده بود.


منبع: خبرگزاری آنا