علیرضا خمسه در این مراسم که با حضور برخی از چهره‌های تئاتری برگزار شد با اشاره به اینکه حسین پارسایی کارگردان نمایش «آرسنیک و تور کهنه» زمانی مدیرکل هنرهای نمایشی بوده، یادآور شد: زمانی پارسایی به تماشای کار ما می‌نشست و حالا ما به تماشای کار او می‌نشینیم.

پایگاه خبری تئاتر:  وی یادآور شد: برای اینکه به موقع به این مراسم برسم آینه خودروی خود را از دست دادم که بهای خسارت وارد شده 450 هزار تومان است. یعنی برای تماشای نمایش «آرسنیک و تور کهنه» بلیتی 450 هزار تومانی خریده‌ام.

حسین پارسایی نیز در مقام کارگردان این اثر با اشاره به اینکه علاقه‌مند بوده که زنگ افتتاح اجرای نمایش‌اش که اثری کمدی است توسط علیرضا خمسه نواخته شود، تصریح کرد: من از کار کمدی انجام دادن می‌ترسیدم ولی با دیدن پیمان قاسم‌خانی و ترغیبی که او کرد به سراغ تولید و اجرای نمایش کمدی «آرسنیک و تور کهنه» رفتم.
 

مجید سرسنگی نیز به عنوان رئیس تماشاخانه ایرانشهر در بخشی از این مراسم ضمن ارائه توضیحاتی درباره مراسم آیین افتتاح آثار نمایشی که طی سال‌های اخیر برگزار می‌شود، درباره نقدهایی که به فعالیت‌های برخی هنرمندان تئاتر و تعداد کارهای اجرا شده آن‌ها طی یک سال گذشته شده، تأکید کرد: این شرایط و نقدها به دلیل نبود امکانات و سالن‌های کافی برای اجرای تئاتر است.

وی متذکر شد: دوستانی که در خارج از کشور تحصیل کرده باشند از این واقعیت مطلع هستند که کارگردان‌های تئاتر در آن کشورها در طول سال 7 یا 8 و یا تعداد بیشتری پرفورمنس و تئاتر اجرا می‌کنند.

رئیس تماشاخانه ایرانشهر تأکید کرد: قطعا یک دسته از مشکلات موجود در تئاتر ایران مربوط به خود ما تئاتری‌ها و نوع نگرش‌مان به تئاتر است. ما به جای این‌که نهادها و سازمان‌هایی را که متولی گسترش زیرساخت‌های تئاتر هستند، تحت فشار بگذاریم تا سالن‌های بیشتری راه‌اندازی کنند، خودمان را مورد نقد قرار می‌دهیم.

نمایش «آرسنیک و تور کهنه» ساعت 21 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. در این اثر بازیگرانی چون بهاره رهنما، پژمان جمشیدی، فرناز رهنما و سپند امیرسلیمانی حضور دارند.