نمایش «ماندولین و اشک‌های جادویی» به کارگردانی مرضیه نادری تا ۳۱ مرداد میزبان علاقه‌مندان به نمایش‌های کودک و نوجوان است.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «ماندولین و اشک‌های جادویی» به نویسندگی بهار طاهری و کارگردانی مرضیه نادری این روزها در تالار هنر روی صحنه رفته است.

این نمایش که با بازنویسی و تنظیم اجرای مریم کاظمی روی صحنه رفته داستان دختری است به نام ماندولین، که عروسک سخنگو و زیبایی به نام لی لی دارد. یک روز هنگام بازی، لی لی دیگر با ماندولین صحبت نمی‌کند. ماندولین پیش از هر کاری شروع به گریه می‌کند. او آنقدر گریه می‌کند تا از اشک‌هایش رودخانه‌ای جاری می‌شود و ماندولین در اشک‌های خودش غرق می‌شود و وارد دنیای جادویی می‌شود. در آنجا متوجه می‌شود که به اندازهٔ یک مورچه کوچک شده است.

ماندولین در دنیای جادویی با حشرات فانتزی مختلفی که حالا بزرگ و غول پیکر شده‌اند، آشنا می‌شود. هر کدام از حشرات مشکلی دارند. ماندولین به همراه یک مورچه که با او دوست شده است، سعی می‌کند این مشکلات را حل کند و در ‌‌نهایت با حل شدن هر مشکل او شاد می‌شود و کم کم رودخانه اشکی کوچک‌تر می‌شود. ماندولین با هر خنده اشک‌ها را از بین می‌برد و در ‌‌نهایت آنقدر می‌خندد تا همه اشک‌ها از بین می‌رود و ناگهان به دنیای واقعی برمی‌گردد و به جای گریه با خنده شروع به بازی با بچه‌ها می‌کند.

در این اثر سعی شده تا با طراحی دکور و عروسک‌ها در ابعاد بزرگ و همچنین طراحی لباس‌های خاص و موسیقی، فضایی جادویی، فانتزی و رویاگونه را برای مخاطبان خود به خصوص کودکان و نوجوانان به وجود بیاورد. طراحی عروسک‌ها چه از لحاظ ابعاد و چه از لحاظ مکانیک به خوبی ساخته شده‌اند.

این نمایش که در تنها ترین سالن تئاتر کودک و نوجوان تهران، تالار هنر اجرا می‌شود، هر روز ساعت 18 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای نمایش است. علاقه‌مندان به خرید بلیط این نمایش می‌توانند به تالار هنر به نشانی میدان هفت تیر، ورزشگاه شیرودی، خیابان شهید مفتح، خیابان ورزنده مراجعه کنند.