دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی تاکید کرد که به دلیل شرایط موجود، برگزاری بخش صحنه‌ای این جشنواره منوط به زمان بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاهی است و فعلا نمی‌توان برای برگزاری این بخش برنامه‌ریزی مشخصی داشت.

پایگاه خبری تئاتر: مجتبی جدی در این زمینه گفت: واقعیت این است که در شرایط فعلی که همه چیز مبهم است، نمی‌توانیم به تصمیم مشخصی درباره زمان برگزاری بخش صحنه‌ای جشنواره برسیم.

او ادامه داد: برگزاری بخش صحنه‌ای، منوط به باز شدن خوابگاه‌های دانشگاهی است چراکه لازمه این بخش، حضور فیزیکی دانشجویان است و نمی‌توان آن را به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار کرد.

جدی در عین حال از برگزاری دیگر بخش‌های این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: فعلا بخش‌های دیگر را پیش می‌بریم و بزودی هم خبرهایی درباره کارگاه‌های آموزشی این دوره از جشنواره خواهیم داشت.

جشنواره تئاتر دانشگاهی همواره در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود ولی سال گذشته مجتبی جدی به عنوان دبیر بیست و سومین دوره این جشنواره، اسفند ماه حکم گرفت و فراخوان جشنواره نیز اردیبهشت ماه منتشر شد.

در این فراخوان اعلام شد که جشنواره بیست و سوم آبان ماه برگزار می‌شود ولی از آنجاکه همه‌گیری ویروس کرونا، همچنان ادامه دارد، جدی مدتی بعد اعلام کرد که بخش صحنه‌ای جشنواره قطعا به تعویق می‌افتد.

پیش از این هم تاکید شد در جشنواره بیست و سوم بر دیگر بخش‌ها همانند پژوهش،کارگاه‌های آموزشی، نمایشنامه‌نویسی و ... که نیازمند حضور فیزیکی دانشجویان نیست، بیشتر تمرکز می‌شود.

جدی همچنین تاکید کرده بود جشنواره تئاتر دانشگاهی، مطالبه دانشجویان است و نمی‌توان آن را تعطیل کرد.


منبع: خبرگزاری ایسنا