تینو صالحی به خانه تئاتر انتقاد دارد. او می‌گوید: تجمع اعتراضی هنرمندان به خوبی و بدون هیچ مسئله امنیتی برگزار شد، اما پیش از آن خانه تئاتر و روابط عمومی مرکز، هنرمندان را تلفنی تهدید کرده بودند که گویا اقدامی خودسرانه بوده است

پایگاه خبری تئاتر: تینو صالحی، کارگردان و بازیگر تئاتر درباره تجمع اعتراضی هفته‌های گذشته هنرمندان تئاتر در مقابل معاونت هنری ارشاد گفت: گویا ما هنرمندان تئاتر همه شاغل و حقوق بگیر جایی دیگر هستیم و برای تفریح و فراق بال است که تئاتر کار می‌کنیم. علت تجمع ما در مقابل معاونت هنری این بود که بگوییم این طور نیست و پولمان را بدهید.

وی تصریح کرد: شکل گیری این تجمع زمانی اتفاق افتاد که طی هفته‌ها و روزهای متمادی که هنرمندان بسیاری به مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری مراجعه کردند و جوابی نگرفتند، به این نتیجه رسیدند که بدون دخالت خانه تئاتر دست به چنین تجمعی بزنند، چراکه اگر خانه تئاتر قدرتی داشت و می‌توانست چنین تجمعی را سامان بدهد سال‌ها قبل چنین کاری را انجام می‌داد، این افراد چنین کاری را نمی‌کنند و مطالبات ما را خانه تئاتر پیگیری نمی‌کند. هر روز اخبار جلسات مختلف این خانه با مدیران تئاتر کشور به گوش می‌رسد، اما در این جلسات به جز تبادل یک سری مطالبات شخصی که باعث به تعویق افتادن اعتراض‌های عمومی می‌شود، اتفاق دیگری رخ نمی‌دهد.

صالحی با بیان‌ اینکه در این تجمع گروه‌هایی که کار کرده‌اند و پول نگرفته‌اند حضور داشتند، گفت: متاسفانه خانه تئاتر سعی می‌کرد مانع این کار شود و چندین تماس با هنرمندان داشته‌اند که به این تجمع نروید، از طرف دیگر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی با هنرمندان تئاتر تماس می‌گیرند و می‌گویند که شما دارید مسئله را امنیتی می‌کنید و به یکی از هنرمندان گفته بودند که تینو صالحی چه کسی است، حراست ما به دنبال آن‌ها است. واقعا منظور روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی از چنین تماس‌هایی چیست؟ اصلا چه کاری است که انجام می‌دهند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: تجمع بدون هیچ اتفاق امنیتی برگزار شد و حراست هم با ما هیچ مشکلی نداشته است. ما تنها به دنبال این بوده و هستیم که ببینیم پولمان را چه زمانی قرار است دریافت کنیم.

صالحی در مورد خانه تئاتر گفت: در طول سالیان متمادی بزرگان ما به ویژه در خانه تئاتر هرگاه جلو افتادند، یک چیزی دریافت کرده‌اند و کنار کشیده‌اند، یعنی به آقایی گفتیم شما برو مطالبات ما را بگیر، می‌رود و بعد از آن می‌گوید صبر کنید، مشکلات هست، بزودی می‌دهند. یک ماه بعد می‌بینیم همان فرد در چهارسو اجرا گرفته است. به اعتقاد من خانه تئاتر باید خداحافظی کند، خانه تئاتر را باید به من بسپارند تا بگویم NGO یعنی چه؟ اساسنامه و انتخابات در این خانه معنایی ندارد، کدام یک از افرادی که در انتخابات خانه تئاتر شرکت کردند و انتخاب شدند الان به دنبال حق و حقوق هنرمندان هستند.

وی درباره نشست خبری 30 تیر خانه تئاتر اظهار داشت: اصلا ما در جریان چنین نشستی نبودیم، از خانه تئاتر به ما گفته‌اند که آقای راد گفته است این تجمع از طرف خانه تئاتر نیست و نروید، چرا نرویم؟ مگر می‌خواهیم چه کنیم؟

صالحی در مورد اینکه گفته شده این تجمع برای حمایت از مردم غزه بوده است، گفت: ما نیز از مردم غزه حمایت می‌کنیم، چراکه این مسئله جزء وظایف ما است و در کنار هرگونه مطالبه مالی و اعتراضی که نسبت به وضعیت تئاتر داریم، حمایت از کودکان مظلوم غزه را از یاد نخواهیم برد.

 تجمع اعتراضی 31 تیرماه هنرمندان که به گفته آن‌‌‌ها با واکنش منفی خانه تئاتر و تهدید‌های تلفنی روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی همراه بوده است در نهایت بدون هیچ اتفاق خاصی با حضور علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد و حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی برگزار شد و در نهایت قول مساعد پرداخت تمامی مطالبات تا پایان شهریور از سوی معاون هنری وزیر ارشاد را به دنبال داشت.