مستند «کاکتوس ها دیگر گل نمی دهند» ساخته مهدی شادی زاده وارد مرحله صداگذاری شد.

پایگاه خبری تئاتر: سیمین بایرامی فیلمنامه نویس و شاعر درباره مستند «کاکتوس ها دیگر گل نمی دهند» گفت: آشنایی من با مهدی شادی زاده مربوط به چند سال پیش می شود که من برای ارسال آثارم به ترکیه به گالری فردا رفته بودم و در همان زمان ایشان در گالری نمایشگاه عکاسی بر پا کرده بودند و این نمایشگاه مربوط به عکس درخت ها بود که من هم در همان زمان مشغول نقاشی از درختان بودم، در نتیجه همکاری ما از همانجا شکل گرفت و دو سال پیش من در مستند ایشان نقشی را ایفا کردم. بعد از مدتی مهدی شادی زاده شعرهای من را خواند و تصمیم گرفتیم در مستند «کاکتوس ها دیگر گل نمی دهند» با هم همکاری کنیم.
این فیلمنامه نویس در ادامه بیان کرد: حدود یک سال پیش زمانیکه متوجه شدیم یک نقطه اشتراک بین شعرهای من و ایده های مهدی شادی زاده وجود دارد کار را شروع کردیم که این نقطه اشتراک در کارهای ما دیدگاهی بود که نسبت به مقوله عشق داشتیم. مهدی شادی زاده از قبل راش هایی داشت و از من خواست براساس تصاویر موجود شعر بگویم البته واقعا تمامی کارها و زحمات توسط خودشان انجام شد.
وی درباره فیلمنامه این مستند خاطرنشان کرد: این کار با وسواس زیاد پیش رفت و ما چندین بار بخش های مختلف فیلمنامه را تغییر دادیم و به همین دلیل نوشتن فیلمنامه یک سال زمان برد. «کاکتوس ها دیگر گل نمی دهند» یک مستند پژوهشی است و ما حداقل با ۳۰ نفر درباره عشق و شکست های عاطفی صحبت کردیم. همچنین خواندن اشعار شاعران مختلف در این مستند به عهده من بوده است.
این فیلمنامه نویس با اشاره به اینکه این مستند از حالت کلیشهای دور است، تاکید کرد: تمام تلاش ما این بود که مستند حرفی برای گفتن داشته باشد و حالت شعاری نداشته‌ باشد. موضوع این مستند درباره نقش عشق در ادبیات و هنر معاصر است که فقط کشور ایران مد نظر ما نبود، بلکه ما براساس ابعاد جهانی به این قضیه نگاه کردیم یعنی اینکه این مستند تمام جهان را در بر می گیرد. اسم این مستند نیز براساس یکی از اشعار من انتخاب شده است و کاکتوس گل مقاومی است که در جای خشک رشد می کند به همین دلیل تصمیم گرفتیم این عنوان را برای مستند انتخاب کنیم.

وی در پایان گفت: همه ما باید مفهوم عشق را درک کنیم و اصولا همه ما تجربه آن را داریم. به نظر من همه ما زمانیکه به دنیا می آییم به صورت مادرمان عاشقانه نگاه می کنیم و عشق اصلا ربطی به سن و سال ندارد. این مستند وارد مرحله صداگذاری شده است که مهدی سلمانی صداگذاری این مستند را به عهده دارد و علیرضا شادی زاده که تهیه کننده این مستند است در پرداخت و ساخت فیلم بسیار کمک کردند. این مستند پس از انجام مراحل نهایی به زودی اکران می شود.