فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی با نسخه ای کوتاه تر نسبت به جسنواره فجر در بخش رقابتی ونیز به روی پرده می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: بر اساس اعلام سایت رسمی جشنواره فیلم ونیز نسخه ۹۹ دقیقهای فیلم «خورشید» در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته‌ می‌شود، این در حالی است که این فیلم با مدت زمان نزدیک به دو ساعت در جشنواره فیلم فجر رونمایی شده بود و حدود بیست دقیقه از ساخته مجیدی در تدوین جدید کوتاه شده است.

در فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و نویسندگی مشترک مجیدی و نیما جاویدی که اولین نمایش خود را در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تجربه کرد و سیمرغ بهترین فیلم و فیلم نامه را گرفت؛ جواد عزتی, علی نصیریان, طناز طباطبایی, روح الله زمانی, ابوالفضل شیرزاد, شمیلا شیرزاد, علی غابشی, مانی غفوری, محمدمهدی موسوی و صفر محمدی بازی کرده اند و در خلاصه داستان این ‌فیلم آمده است: علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک ، زندگیشان را می گذرانند.

این فیلم روز ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) در ساعت های ۱۹ / ۱۹:۳۰ / ۱۹:۴۵ / ۲۱:۳۰ / ۲۲ / ۲۲:۱۵ اولین نمایش های خود را در جشنواره برای اهالی سینما و رسانه تجربه خواهد کرد و روز ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) نیز در ساعت ۱۶:۴۵ یک نمایش و در ساعت ۲۲:۳۰ نیز دو نمایش همزمان برای عموم مردم و با بلیت فروشی خواهد داشت.

ساخته مجیدی روز ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) نیز چهار نمایش در سانس های ۸:۴۵ / ۱۱:۱۵ / ۱۹:۴۵ / ۲۰ و ۲۲:۳۰ برای اهالی سینما و رسانه خواهد داشت.