دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با اشاره به آغاز جشنواره با بخش‌های پژوهش و آموزش، اعلام کرد چندین گروه خارجی متقاضی اجرا در این دوره از جشنواره هستند.

پایگاه خبری تئاتر: مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران درباره وضعیت بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره گفت: جشنواره بیست و سوم را با بخش‌های پژوهش و آموزش آغاز می‌کنیم و بر این اساس از ۵ مهرماه کارگاه «فصل تئاتر مستند» را به‌صورت حضوری در تالار مولوی برگزار می‌کنیم. این طی ۱۲ جلسه در ۳ ماه برگزار می‌شود که مدت زمان هر جلسه نیز ۵ ساعت است.

وی تأکید کرد: ۳ خروجی کارگاه «فصل تئاتر مستند» برای اجرا معرفی می‌شوند.

جدی با بیان اینکه داوران بخش پژوهش جشنواره نیز به زودی معرفی خواهند شد، درباره وضعیت بخش صحنه‌ای جشنواره اظهار کرد: حدود ۹۰۰ متقاضی حضور در جشنواره داریم و منتظریم تا زمان بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی اعلام شود تا زمان مرحله بازبینی آثار را اعلام کرد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زمان مرحله بازبینی ۴۵ روز بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی خواهد بود.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران درباره وضعیت بخش بین‌الملل جشنواره، یادآور شد: چند گروه خارجی متقاضی حضور و اجرا در جشنواره شده‌اند که در حال بررسی این درخواست‌ها هستیم. قصد داریم در بخش بین‌الملل جشنواره چند کار مشارکتی نیز انجام دهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در بخش بین‌الملل جشنواره برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور مهمانان خارجی به صورت آنلاین را هم تدارک دیده‌ایم.


منبع: خبرگزاری مهر