نویسنده و بازیگر نمایش « آوازه خوان طاس» گفت: مخاطب در این نمایش با یک هجو نامه روبرو می‌شود و یک هجویه تاریخی را روایت می‌کنیم. بیشتر شبیه یک تهوع ادبیاتی است که از هجو بازیگر نیز آغاز می‌شود

پایگاه خبری تئاتر: مهدی کوشکی درباره اجرای نمایش «آوزه خوان طاس» گفت: این نمایش‌نامه را سال 89 نوشتم که قرار بود با بازی رضا بهبودی به عنوان کاری از گزوه تئاتر لیو روی صحنه برود، اما به دلیل مشکلات ممیزی و شورای نظارت و ارزشیابی این اثر روی صحنه نرفت. حالا پس از چهار سال این نمایش با بازی خودم در تماشاخانه آو روی صحنه رفته است.

وی درباره داستان این نمایش گفت: در اصل مخاطب در «آوازه خوان طاس» با یک هجو نامه روبرو می‌شود و یک هجویه تاریخی را روایت می‌کنیم. بیشتر شبیه یک تهوع ادبیاتی است که از هجو بازیگر نیز آغاز می‌شود. کاراکتری را داریم که آلزایمر دارد و اگر بخواهیم شبیه‌سازی کنیم مانند شبکه‌های اجتماعی است که فرد با اخبار خوب و بد روبرو می‌شود و این اخبار حالت‌های روحی متفاوتی را برای او به وجود می‌آورد، اما ساختار مند و دارای روالی مشخص است.

کوشکی با اشاره به عدم دعوت سالن‌های نمایشی از هنرمندان و گروه‌های معتبر، اظهار داشت: متاسفانه سالن‌‌های نمایشی فرمایشی شده و در دست افراد خاص است، اما امیدوار هستم که نمایش‌نامه‌هایی که از سال 90 نوشته‌ام و نتوانسته‌ایم به دلیل ممیزی‌ها روی صحنه ببریم، اجرا کنیم.

 نمایش «آوازه خوان طاس» به کارگردانی صحرا فتحی و کاری از گروه تئاتر اولیس هر روز ساعت 19 در تماشاخانه آو به نشانی میدان فاطمی، ابتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک 26 روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند از اینجا بلیط نمایش را به صورت اینترنتی خریداری کنند.