برنامه «هفت» در قسمت جدید به موضوع پول های مشکوک در سینمای ایران پرداخت.

پایگاه خبری تئاتر: شب گذشته ۲۱ شهریور ماه، هفتاد و چهارمین قسمت از برنامه سینمایی «هفت» با حضور داریوش باباییان، محمد درمنش، کارشناسان رسانه، علی تیموری کارگردان فیلم سینمایی «لتیان» روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و میز نقد برنامه با حضور منتقدان به نقد و بررسی فیلم سینمایی «آوای وحش» پرداخت.

در اولین میزگرد این هفته برنامه که با حضور محمد درمنش و داریوش باباییان تهیه کنندگان برگزار شد درباره پول های مشکوک در سینما مواردی مطرح شد. باباییان در این باره گفت: این پول ها شالیزار سینما را تبدیل به برهوت کرده است. از طرفی مدیریت کوتاه مدت ما مشکل دارد یعنی تا بخواهد کاری بکند دوره اش تمام می شود.

وی ادامه داد: بعضی ها راحت می ایند و با یک کار کل سینما را بهم می ریزند. یک شبه تجربه آدم هایی که چهل سال در سینما بوده اند را نابود می کنند و آن ها را خانه نشین می کنند.

درمنش در ادامه افزود: کل پول در گردش سینما زیر ۵۰۰ میلیارد تومان است و موضوع پول شویی به نظر من رد گم کردن است. ارزهایی که به عنوان دولتی گرفته می شود هیچ وقت به اقتصاد کشور باز نمی گردد یا در خصوصی سازی با قیمت های پائین به کسی واگذار می شود. بنیاد سینمایی فارابی دویست تا سیصد میلیون می دهد آن هم مشروط و تهیه کننده ناچار است به سراغ سرمایه گذار برود.

میزگرد دوم برنامه «هفت» میزبان علی تیموری کارگردان فیلم سینمایی «لتیان» بود و این کارگردان در مورد ایده ساخت فیلم خود و اکران آنلاین آن گفت: من از سال ۸۰ وارد سینما شدم. دستیاری کارگردانی را تجربه کردم تا جایی که احساس کردم دوست دارم فیلمی بسازم. سال ۹۴ ایده لتیان شکل گرفت و اکتای براهنی طرحی را داشت که به این ایده نزدیک بود. یکسال زمان برد فیلمنامه نوشته شود و برای فیلم سرمایه گذار و تهیه کننده پیدا شود.

وی با اشاره به مشکلات اکران فیلمش عنوان کرد: اولین مشکل ما برای اکران فیلم قاچاق آن بود. به هر حال اکران آنلاین پیشنهاد بسیار خوبی است اما آسیب زیادی هم برای تهیه کننده دارد. شاید برای من به عنوان کارگردان خوب باشد که فیلمم بیشتر دیده شود اما برای حیات سینما مشکل آفرین است.