در این گزارش به معرفی روح الله زمانی بازیگر فیلم سینمایی «خورشید» می‌پردازیم.

پایگاه خبری تئاتر: یکی از دستاورد‌های مهم جشنواره ونیز امسال برای سینمای ایران، اهدای جایزه مارچلو ماستریانی برای بهترین بازیگر جوان این دوره بود که به روح الله زمانی بازیگر «خورشید» مجید مجیدی رسید،اما زمانی کیست.

 

روح الله زمانی

زمانی متولد ۱۳۸۴ و کودک کار است که باحمایت‌ها و مراقبت‌های پدر و مادرش بزرگ می‌شود و از یک جایی به عنوان کودک کار، برای حمایت از خانواده‌اش خودش درآمدزایی می‌کند.

روح الله زمانی

وقتی مجید مجیدی تصمیم می‌گیرد «خورشید» را بسازد بر اساس نیاز قصه به سراغ تعدادی کودک کار می‌رود و از ششصد نفر از این عزیزان تست بازیگری می‌گیرد که روح الله زمانی در نهایت برای نقش علی قصه انتخاب می‌شود. این برای اولین مرتبه بود که روح الله زمانی در یک فیلم سینمایی نقش آفرینی می‌کرد و به اذعان خودش حتی تا قبل از این اتفاق مهم، سینما هم نرفته است.

روح الله زمانی

روح الله زمانی در فیلم «خورشید» در نقش علی ظاهر می‌شود. علی قصه ما، وضع مالی خوبی ندارد و مادرش به خاطر اینکه مشکل روانی دارد، در بیمارستان بستری است می‌توان گفت به نوعی زندگی خودش را بازی کرد.

این بازیگر در «خورشید» سابقه مصدومیت هم داشته و زمانی که از یک ارتفاع پریده است، مصدوم شده و مدتی با پای شکسته و در گچ، سپری کرده است.

زمانی به علت داشتن کروناو قوانین بازدارنده جشنواره ونیز نتوانست در این فستیوال حاضر شود، اما در پیام ویدیویی که برای این جشنواره فرستاد گفت که او از بچه‌های کار است و امیدواراست روزی فرا برسد که در هیچ جای جهان، شاهد کار کردن کودکان نباشیم.

روح الله زمانی

یکی از ویژگی‌های روح الله زمانی که در نشست خبری «خورشید» در جشنواره فیلم فجر بخشی از آن را نشان داد بی ریا بودن او و داشتن صداقتی است که از نوع زندگی اش نشات می‌گیرد. زمانی در بخشی از صحبت‌های خود گفت زمانی که علی نصیریان را برای اولین مرتبه دیدم «ساچمه هام پرید» یا در جای دیگری طناز طباطبایی که نقش مادرش را در فیلم ایفا کرد گفت زمانی آنقدر شرم داشت و حیا می‌کرد که حتی به من نزدیک نمی‌شد که زمانی در ادامه صحبت‌ها خود گفت، چون خودم ناموس دارم هیچوقت به ناموس کسی نزدیک نمی‌شوم.