سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» از تولید مستند «کارواش» برای نمایش در دومین جشنواره فیلم و عکس تلفن همراه و همچنین از ادامه فعالیت خود به صورت یک مستندساز حرفه‌ای در کنار فعالیت‌های تئاتری خود و گروه‌اش خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: بهروز غریب‌پور درباره فعالیت‌های فعلی خود در کنار تولید اپرای عروسکی «سعدی» گفت: در حال حاضر فیلمی 10 دقیقه‌ای با نام «کارواش» را برای دومین جشنواره فیلم و عکس «تلفن همراه تهران» می‌سازم. این جشنواره در شهریورماه برگزار می‌شود و من به همراه هنرمندانی چون آتیلا پسیانی و نیکی کریمی در بخش نگاه هنرمند این جشنواره حضور داریم.

این کارگردان شناخته شده تئاتر با اشاره به آغاز مونتاژ مستند 10 دقیقه‌ای «کارواش»، درباره انگیزه تولید فیلمی مستند با تلفن همراه یادآور شد: تعریف پدیده تلفن همراه از برقراری تماس گذشته و هر تلفن همراه با امکاناتی که دارد به شما این احساس را می‌دهد که گویی یک خبرگزاری، دوربین فیلمبرداری یا عکاسی دارید. من قبلا از تلفن همراه تنها برای برقراری تماس یا گرفتن عکس‌ها و فیلم‌هایی غیر حرفه‌ای استفاده می‌کردم.

وی ادامه داد: جالب این است که برای ساخت فیلم مستند «کارواش» با تلفن همراه بیش از 10 ساعت فیلمبرداری حرفه‌ای داشتم بدون اینکه دستیار یا صدابردار داشته باشم. به خاطر این امر متوجه شدم که یک استودیو فیلمسازی را همراه خود دارم و ای کاش که این امکان وقتی 20 ساله بودم برای‌ام فراهم شده بود. در آن زمان ما برای تولید و نگهداری راش‌های آثار خود با مشکلات متعددی مواجه بودیم.

غریب‌پور که پیش از این نیز در عرصه مستندسازی فعالیت کرده بود، تأکید کرد: چند سالی به دلیل اینکه تمرکزم روی کارهای تئاتری بود، از مستندسازی فاصله گرفتم اما قصد دارم بعد از برگزاری جشنواره فیلم و عکس «تلفن همراه تهران» به عنوان مستندسازی حرفه‌ای به فعالیت خودم ادامه دهم.