از ابتدا هم می‌شد فهمید که قصد جواد نوروزبیگی از معرفی علی اوجی به مسعود کیمیایی، استفاده از منابعی بوده که اوجی به‌ واسطه ارتباط تنگاتنگش با مهران مدیری و بالطبع با شرکت اول مارکت دارد می‌تواند منابع مالی مناسبی را به سمت تولید فیلم کیمیایی بکشاند!

پایگاه خبری تئاتر: نوروزبیگی خود نیز به شکل ویژه‌ای در مدیریت کردن سرمایه افراد و سازمان‌های علاقمند به ورود به سینما تخصص دارد، نوروزبیگی فیلم قبلی کیمیایی («خون شد») را هم با همین شیوه و با استفاده از سرمایه‌گذاری محمدصادق رنج‌کشان تولید کرد.

علی اوجی که شاید بتوان او را نمونه‌ای کوچک از جواد نوروزبیگی در بحث مدیریت سرمایه‌های دیگران دانست، شنیده شده که قرار است برای تامین سرمایه «خائن‌کشی» جدیدترین پروژه سینمایی مسعود کیمیایی به سراغ مجموعه همراه اول و موسسه سرمایه‌گذار آن یعنی اول مارکت برود. اوجی که تجربه کار سینمایی ندارد حتما می‌داند با فراهم آوردن شرایط مالی تهیه و تولید فیلم کیمیایی خواهد توانست نقطه درخشانی بر تجربیات آتی فعالیتش بیفزاید!

کیمیایی که در میان هم‌نسل‌هایش بیشترین آمار فیلم‌سازی را دارد، در سال‌های اخیر بحث تهیه‌کنندگی در فیلم‌هایش عمدتا به یکی از چالش‌های او مبدل شده است؛ «قاتل اهلی» و اختلافاتی که قوچانی سرمایه‌گذار آن فیلم با کیمیایی پیدا کرد از نمونه‌های پرمسئله و پرحاشیه تولید مشترک میان این فیلمساز کهنه‌کار با صاحبان سرمایه است.

پروژه جدید سینمایی مسعود کیمیایی و شناخت کاملی که این فیلمساز از روال تولید و‌ نظارت بر مدیریت پولی سرمایه‌گذاران خواهد داشت، می‌توان تولید «خائن‌کشی» را به یکی از تجربیات موفق و مورد علاقه‌ این کارگردان قدیمی تبدیل کند! او کارگردانی‌ست که در آغاز دهه هشتاد زندگی‌اش بیشترین چیزی که می‌خواهد یک فضای آرام و بدون حاشیه همراه با تمکین مالی یک سرمایه‌گذار برای خلق یک فیلم دیگر است که امضای مسعود کیمیایی را پایش دارد!

اگر ورود اول مارکت برای ساخت قیلم «خائن‌کشی» درست باشد، شاید دور نباشد به روزهایی فکر کنیم که «برکت» حضور اول مارکت، همان گونه که پیش از این شامل خیلی‌ها در برگزارکنندگان جشن‌های سینمایی و برنامه‌سازان تلویزیون و تولیدکنندگان فیلم سینمایی شده، در مورد کارگردان «قیصر» و «گوزنها» هم مصداق پیدا کند…!


منبع: بانی فیلم