مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به فراخوان برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی، گفت: این جشنواره اول تا چهارم آذر ماه در گیلان برگزار می شود.

پایگاه خبری تئاتر: فیروز فاضلی با اشاره به اینکه امسال سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی در گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی گیلان به منظور رشد و گسترش و ساماندهی هنر تئاتر از تاریخ اول تا چهارم آذر ماه امسال در گیلان برگزار می‌شود.

فاضلی رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از دیگر اهداف برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان عنوان کرد.

محورهای جشنواره سی و دوم تئاتر استانی

وی در ادامه با بیان اینکه انتخاب موضوع آزاد است، گفت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره در تولید آثار خود موضوعات مرتبط با شعار سال ۹۹ (جهش تولید)، موضوعات مرتبط با بیماری کووید ۱۹ و کاهش آسیب‌های اجتماعی، موضوعات مرتبط با شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده، موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر بومی و منطقه‌ای و ایرانی و اسلامی و موضوعات مرتبط با یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک جنگلی در اولویت قرار دهند.

مدیر ارشاد گیلان ادامه داد: نمایش‌هایی که در فاصله زمانی پایان جشنواره تئاتر استانی سال گذشته تا اول آبان ماه امسال اجرای عمومی خود را به پایان رسانده باشند و یا مجوز اجرای عموم از شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان دریافت نموده باشند می‌توانند در بخش رقابتی جشنواره شرکت کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط کشور دریافت تعهد اجراهای عمومی از گروه‌های متقاضی، به منظور انجام این مهم پس از جشنواره در سال امسال با رعایت قوانین و مقررات و نظر ستاد مقابله با کرونا مورد قبول است.

فاضلی با بیان اینکه برای حضور در جشنواره لازم است تا کارگردان یا تهیه کننده اثر در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ثبت نام و فرم‌ها را تکمیل و مدارک لازم را در سایت جشنواره بارگذاری نمایند، افزود: چهار نسخه فیلم اثر نیز باید به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود.

تنها آثار صحنه‌ای قضاوت می‌شوند

وی با بیان اینکه هیئت انتخاب، آثار متقاضیان شرکت در جشنواره را به صورت اجرای صحنه‌ای (زنده) و فیلم اثر بررسی خواهد کرد، گفت: در این جشنواره تنها آثار صحنه‌ای مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

فاضلی در ادامه اظهار کرد: نمایش‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره نباید توسط همان گروه (کارگردان و یا بازیگران) در بخش رقابتی دیگر جشنواره‌ها اعم از جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، سراسری و بین‌المللی شرکت کرده باشند.

وی افزود: بخش رقابتی جشنواره که برگزیدگان آن به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد فقط به آثار ایرانی اختصاص دارد.

مدیرکل ارشاد گیلان با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام در این جشنواره پنجم آبان ماه امسال است، گفت: بازبینی آثار در بازه زمانی پنجم تا ۲۰ آبان انجام خواهد شد.

وی افزود: افتتاحیه این جشنواره اول آذر ماه و اختتامیه نیز چهارم آذر ماه برگزار خواهد شد.